Nou daar komt ie, gisteren dus vrijdag de ruit en rubber gekit, dus tussen het rubber en de ruit. Daarna heb ik aan de rechterzijde, gezien vanaf de achterkant een kitlaag aangebracht tussen het rubber en het plaatwerk. Ik wilde dit in eerste instantie rondom doen maar je kan er met je tuitje van de kitspuit bijna niet tussenkomen. Daarom ben ik bovenaan gestopt.
Het ziet er goed uit, sorry geen foto's gemaakt. Zat onder de kit
Daarna heb ik toch weer het rubber achter het venti. rooster losgehaald. Dus het rubber wat ervoor zorgt dat de deuren goed kunnen sluiten. Het plaatwerk zag er goed uit, geen roest. Alles schoongemaakt en het rubber teruggeplaatst met een laag kit.
Voor het kitten gebruik ik 3 m RUITENKIT. Voor andere kitklusjes altijd PATTEX. Deze twee merken zijn wel wat duurder maar goed.
Nadat ik alles gedaan heb de auto na twee uur gewassen extra gespoten bij het raam. Zo te zien blijft alles droog. Ik zag nog een druppel, dacht ik, heb een vloetje tussen de naad gedaan waar ik dacht dat een druppel zat maar deze bleef droog
Ik heb er een goed gevoel bij en zal via dit draadje jullie op de hoogte houden.
Groetjes
Harry