Een W201, automaat 1986.
De remmen blijven op de voorwielen druk uitoefenen waardoor het hele zaakje warm wordt, niet in orde dus.
Blokken zijn nieuw en origineel. Schijven zijn nieuw. Dat was de 1e stap want tijdens het remmen merkten we een slinger in de schijven. Bleek echter niet de oorzaak te zijn, maar eerder een gevolg.
Vervolgens beide voorklauwen er af gehaald, uit elkaar, binnenkant en plunjer spatzuiver gemaakt. Al was er totaal niks merkwaardigs aan te zien, het zootje weer in elkaar, ontluchten en proberen.
Na 2 keer remmen toch weer hetzelfde gedonder. Je voelt het aan de automaat, vanuit stilstand de rem los moet hij gaan kruipen maar deze blijft mooi staan.
Toen de hoofdremcilinder verwijderd. Uit elkaar en daar zat wat smurrie in. Alles brandschoon, inclusief het reservoir en weer in elkaar. De rubbertjes binnenin leken mij niks mis mee te zijn. Gewoon soepel, geen beschadigingen of scherpe versleten randjes.
Weer verse olie er in, complete remsysteem wiel voor wiel flink doorgespoeld met verse olie. 1,5 dag heeft hij het goed gedaan, toen was het fenomeen weer terug. Rara fietsbel.
Het enige echte zou nog de vrije slag kunnen zijn van de pedaal naar de cilinder. Daar hebben we nog niet naar gekeken. Hoe is daar iets aan te verstellen? Met te weinig vrije slag komt de cilinder niet volledig terug en blijf je alleen maar druk opbouwen in plaats van ook te lossen.
Wie kan over die vrije slag iets vertellen??