ik denk dat de tweede optie de makkelijkste is nu je weet waar je moet zoeken naar de roest , nadeel is alleen dat een auto van voor 86 z'n gewicht zowat in goud waard is en je je toch weer een tweede keer kan branden aan een roestige auto
een eigen lasapparaat kopen en zelf aan de slag gaan kan zelfs met de aanschaf van het benodigde gereedschap en materialen tot 2000 euro in arbeidsloon schelen maar je zal er waarschijnlijk ook delen van moeten laten spuiten dat is nu net hetgene wat een hoop geld kost .
zelf voorbewerken (opschuren en plamuren ) kan de prijs nog verder drukken maar is een verschrikkelijk werkje en best wel moeilijk in bochten en inwendige hoeken , bespreek dit vooral met een spuiter , hij kan je soms vertellen tot waar te schuren zodat er minder gespoten hoeft te worden , het voordeel van het zelf doen is dat je er de tijd voor kan nemen dus ook het geld er in kleine stukjes aan kan uitgeven zolang je alle kale stukken aan het einde van de dag maar weer in de primer (vraag de spuiter welk type je nodig hebt) zet kun je bij een groot aantal dingen de auto gewoon blijven gebruiken , en het geeft een goed gevoel als je kan zeggen dat je het werk zelf hebt gedaan
de meest gebruikelijke lekkagepunten die ik zo uit mn hoofd kan opnoemen zijn rondom de achterruit(rubber) en bij de achterlichten en de plastic dopjes achter de Mercedes medalion op de achterklep
er zitten ook een hoop rubberen stoppen onderin de kofferbak die op den duur verstopt raken waardoor het water niet kan weglopen
lees dit maar eens , ik heb hier voor mezelf al een hoop info uit kunnen halen :
viewtopic.php?f=12&t=297