nieuw blok koste me 100 euro en vervanging heb ik zelf gedaan met mijn vader (vooral mijn vader

)
ik kon met VEEL MAZZEL een goed blok krijgen voor 100 euro. als je een van de sloop haalt of een gereviseerde denk je al gauw aan 750-1000 euro en dan zit hij er nog niet eens in.
Een mooie test voor dit probleem is om de dop van het luchtfilter huis er af te halen.
Dan moet links onderin een gat zitten waaraan de overdrukslang zit gemonteerd (leuk slangetje is dat om hem er weer op te krijgen, wat pokke veel kracht kost dat !)
als er bij stationair al veel rook uit dat gaatje komt is het foute boel......
Bij gas hoort het ook niet al te veel te zijn.
Houd gewoon je olieverbruik bij.
vaak bij veel overdruk kun je ook denken aan een blauwe walm uit je uitlaat.
bij overdruk is vaak of de zuigerveer(en) eraan of de klepseals hierbij zal er olie in de cillinders komen en dit zal dus via de uitlaat er weer uit komen.
Gewoon even je deur los houden. naar achter kijken en een pleur gas geven tot zo'n 5500 toeren. gas in een keer loslaten en als er dan een mooi blauw wolkje bij achteraan komt is het waarschijnlijk foute boel, maar toch gewoon je olieverbruik bijhouden.
Doe het wel even bij een warme motor, anders vliegt je koppakking er straks ook nog door