Hallo W201 liefhebbers,
Mijn naam is Willem
Wil me even aan de W201 clubleden voorstellen als een nieuw en onervaren club lid.
Ik ben een groot Mercedes oldtimer fan en wil voor dagelijks gebruik een 190 diesel kopen. (Hopelijk lekker goedkoop in verbruik en onderhoud) Mijn huidige Mercedes W107 380SLC op gas gaat weer op benzine en wordt de mooi weer auto. (gas is om op te koken zei iemand van de W107 club en misschien heeft hij daar wel gelijk in, mijn auto staat meer stil dan dat hij rijd op gas.)
Heb via via een 2,2 diesel op het oog van 1984, volgens zeggen heeft de auto en ook volgens het afgestempelde onderhoudsboekje 124000 km gereden.
Lijkt me een erg lage km stand voor z’n leeftijd, het is geen Nederlandse auto.
Graag verneem ik van 1 van u allen waar ik op moet letten bij aankoop, en hoe ik de aankoop keuring in Maarsen zou kunne laten doen, de auto staat 200km van Maarsen vandaan.
Het gaat mij vooral hoe ik de verkoper over kan halen mij de auto mee te geven om de auto te laten keuren zonder dat ik het aankoop bedrag bij hem op de rekening stort. Rijbewijs afgeven?
Graag zou ik gegevens over het dieselverbruik en betrouwbaarheid van een 2,2 diesel motor ergens willen vinden. Heb het al via uw forum en Google geprobeerd maar helaas het nog niet gevonden.
Heeft iemand een linkje of tip, hou me van harte aanbevolen.
Ik hoop veel op te steken hier op het forum en misschien ben ik binnenkort eigenaar van de W201!
Alvast bedankt Willem