zoals in in laatste bericht van "Mijn nieuwe aanwinst MB 190E " had ik geschreven dat Zaterdag 1 Oktober mijn Benz 190E een bodymassage zou ondergaan.
Op 10 September j.l. zijn we door een huigelbui getroffen met hagelstenen van ca 5 a 6 cm in doorsnede. voornamelijk de liggende delen waren overal gedeukt.
Motorkap 70, Dak 110 en Kofferdeksel 70 deukjes en ook op liggende delen van de schermen.
Hierbij was ik een bedrag overeengekomen van 600 euro, wel een hoop geld maar gezien het aantal deukjes zeer zeker niet duur.
De Motorkap, Kofferdeksel en liggende delen van schermen is echt niets meer van te zien.
Alleen het dak is nog niet gedaan, de man belde mij op en verklaarde dat dit nog een hemel is van gespannen linnen, en bij verwijderen zou dit zeker kunnen beschadigen, dit linnen is ook al 26 jaar oud, het ziet er nog netjes gaaf en strak uit.
Ik durfde niet toe te zeggen de hemel te verwijderen, met risico van schade, ook was mogelijkheid vanaf boven met lijm op de lak deukjes eruit te trekken, maar ook hier weer door verouderde lak kans op beschadiging.
Ik wil dit nog even op beloop laten, en bij jullie te informeren of er al eens iemand een linnen hemel heeft verwijderd, en hoe dat is verlopen, en of het ook weer is gelukt om dit strak te bevestigen.
Of zou het mogelijk zijn de linnen hemel te verwijderen, en na herstel van de deukjes er een kartonnen hemel met viltlaag van een nieuwe type te monteren.
Daarbij komt dat er ook een mechanisch schuifdak in de wagen zit, waarbij ook mogelijk rails zijn die verwijderd moesten worden.
Wie kan en wil mij van nuttige informatie voorzien.
Ik kan de man altijd bellen, zij voeren deze werkzaamheden uit in een garage in de buurt.
Oh ja, en omdat het dak niet gedaan kon worden, stelde hij zelf voor de helft van de afgesproken prijs te doen.en nog als extra service op de achterzijde van kofferdelsel zat een lelijk deukje ( parkeerschade oid ) ook dit hadden ze netjes glad gemaakt.
Is er iemand die parkeerschade of anders dat door "uitdeuken zonder spuiten "hersteld zou kunnen worden,Voorwaarde is altijd dat de lak niet beschadigd mag zijn, ze kunnen dan wel de deuk verwijderen maar zal de verfpot eraan te pas moeten komen. ik geef jullie graag het tel nummer door.
Wil je een factuur voor de verzekering, ook dat is mogelijk.
Maar spaar je geen facturen, ook dan kunnen ze je helpen, kwestie van onderhandelen.
Groeten,
Piet