Hallo benzers,
Ik had het probleempje dat mijn remlichten ALTIJD branden.
of ik nou rem of niet rem, ze stonden altijd aan.
op sommige momenten was dit best gevaarlijk en het is eigenlijk al zo sinds ik hem heb... dus nu 7 maanden.
ik ben blij dat er nog nooit politie achter me heeft gereden om me hier es even een flinke boete voor te gaan geven.
vanavond het ik het probleem opgelost.
Fietsensloper heeft ook gezien wat het probleem was.
het zit zo.
het rempedaal zit aan het chassis. 10 cm vanaf dat bevestigingspunt zit een punt waar het gekoppeld word aan het remsysteem. hier gaat een pin door heen met een borgpin. aan deze pin zit ook een plaatje die je remlichtschakelaar in moet drukken als je niet remt.
ingedrukt = remlichten uit. uitgeschoven remlichten aan.
wanneer je remt hoort het plaatje de schakelaar te 'ontspannen' en schuift hij dus uit, hierdoor gaan de lampen branden.
wanneer je je voet van het rempedaal af haalt drukt het plaatje de schakelaar in en gaan de lichten uit.
Mijn probleem: het plaatje miste net de pin van de schakelaar. Fietsensloper heeft gaf ook al aan dat deze auto vanaf het begin al precies in het hoekje zat van het plaatje... nu... 26 jaar later is er wat speling in de rem bevestiging gekomen en in de koppeling van rempedaal met systeem.
Hierdoor schoot hij er net langs.
Om mezelf een bult werk te besparen (want je komt overal zo slecht bij daaronder) heb ik besloten het plaatje te verlengen waardoor hij wel de schakelaar zou raken.
het was een kwestie van de borgpin los halen.
Pin met plaatje eruit halen en hier heb ik op een nog al beunhaas manier een ander plaatje bij aan gemaakt.
kwestie van 2 gaatjes in het plaatje boren.
een langer plaatje pakken en deze er met 2 kleine boutjes vast te zetten.
de boutjes heb ik vastgezet met 2 moertjes per boutje.
Ik heb hem er weer in gezet, het plaatje wat verbogen zodat de lampen op het goede moment gaan branden, en ja hoor. het werkt perfect.
Ik heb een aantal foto's gemaakt waarop je het zult zien.:
op de foto's zul je boutjes zien die nog niet zijn afgezaagd, deze heb ik van te voren natuurlijk wel even afgezaagd en even in de bankschroef gezet zodat er een randje komt zodat de moertjes niet zomaar los kunnen trillen.