door Vinnievw » 26 sep 2011, 19:00
Roest is inmiddels altijd een issue bij een W123. Het plaatwerk van mijn auto is goed, zo niet uitstekend evenals de (originele!) lak. Echter de wielkasten achter en een dorpelkop linksvoor beginnen problematisch te worden. De bekende plekken zijn hard (bodem, schutbord, opvangbakken onder de motorkap evenals trekhaak ophanging en veerbevestiging). Dat is voor een eerste serie uniek te noemen en het gevolg van 1. aanschaf van een nagenoeg roestvrije en schadevrije eerste serie uit nalatenschap eerste eigenaar (met destijds 95.000km op de teller) en 2. de beschikking hebben over een droge stalling.
Ik sta inmiddels wel voor het dilemma houden en (laten) restaureren of verkopen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Der letzte Mercedes, dem die Träume der Bundesrepublik noch ins Blech gepresst waren: groß, schwer, mit viel Chrom außen und einem Innenraum, der immer ein wenig nach deutschem Wohnzimmer aussah und roch, nach Holz und Leder und Sonntagsbraten