[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motor gaat niet meer uit. : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 12:02

Motor gaat niet meer uit.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Motor gaat niet meer uit.

Berichtdoor ronniez » 23 aug 2011, 23:14

Hallo benzers,

Ik heb m'n defecte ontstekings module vervangen voor een met een lichtelijk afwijkend nummer.
Het nieuwe nummer is: 002 545 5932 terwijl de oude 002 545 5832 was. Deze is ook van Siemens ipv Bosch. De auto loopt goed met deze module. Echter nu laat ie zich niet meer uitschakelen ? . Ik kan me biijna niet voorstellen dat het door de module komt.
Alle ideeën zijn zeer welkom.
Is er ook iemand die kan aangeven hoe de vacuum slangen in het motor compartiment aangesloten moeten zijn?.
ronniez
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Motor gaat niet meer uit.

Berichtdoor MercedesFTW » 23 aug 2011, 23:16

heb je alles weer zo aangesloten zoals het moet zijn?

zijn er kroonsteentjes met een kabelbreuk?

zitten alle kabels nog wel aan je contact slot?
Met vriendelijke groet,

Tom

MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor ronniez » 24 aug 2011, 06:54

Alles weer aangesloten zoals het moet zijn? dat is een goede vraag, in iedergeval alles weer aangesloten zoals het was. Voor het uitwisselen van de onstekings module hoeven enkel de 2 stekkers verwijderd te worden.
Overigines gaat het om een 190E/122PK, automaat op benzine.
De oude onstekingsmodule ging stuk terwijl de auto gewoon stationair draaide en we met 2 man onder de kap stonden te kijken, de motor viel toen ineens stil. Tijdens het oorzaak onderzoek enkele keren doorgestart voor de rest eigenlijk niets bijzonders gedaan.

Zoals aangegeven start ie met de "nieuwe" module prima, ook in warme toestand wat voorheen slechter ging. Ter controle ook de oude module nog eens geprobeerd maar dan start de auto niet meer.

Waar ik niet zeker van ben zijn de aansluitingen van de vacuum slangetjes, omdat er 1 los lag.

Ik zal vanavond eens kijken of er bij het contactslot is losgegaan.
ronniez
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor MercedesFTW » 24 aug 2011, 07:41

volgens mij word de motor door een vacuum afgezet ja...

iemand die hier meer over kan vertellen?
Met vriendelijke groet,

Tom

MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor HansMercedes » 24 aug 2011, 17:06

Voordat je nu heel lang gaat zoeken moet je je eigen even afvragen waneer het probleem begon . ik denk na de wissel van de ontsteking modul toch ? nu zou het zo maar kunnen zijn dat omdat het een ander onderdeel nr is dat hij voor net een andertype auto is [wel een W201 natuurlijk maar een oudere of nieuwere . ] mischien een ideé om evenmet je chaccis nr bij de dealer langs te gaan en te vragen welke modul er geschikt is voor je auto . dit spaart je mischien een hoop zoeken . een diesel gaat met vacuum uit ,maar een benzine niet hoor grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989

Berichtdoor ronniez » 25 aug 2011, 09:13

Die kant heb ik zelf ook al op zitten denken. Antwoord van de dealer was onderdeel hebben we niet op voorraad moet speciaal besteld worden, dus ook niet retourneerbaar, breng auto maar en dan geven we wel een prijsopgave.

Bij steronderdelen.nl wordt een vervangings module aangeboden (http://steronderdelen.nl/ProduktInfo.ph ... W201&Cat=9) met daarbij een rij nummers voor welke het een vervanger is . Daar mijn beide nummers erin vermeld staan ga ik er eigenlijk vanuit dat ze uitwisselbaar zijn, maar misschien is de "nieuwe" module op een andere wijze stuk.

Gisteren nog een tijd lopen zoeken en idd niets kunnen vinden waar vacuum iets mee te doen zou kunnen hebben. Tijdens de zoektocht een zekering er uit laten klappen (nr 10) en wonderwel is ie dan gewoon uit te schakelen met de sleutel. Maarja dat is dus ook niet de oplossing. De zekering klapte er uit na het doorverbindenvan 2 zwarte draden onder het dashboard waarvan duidelijk is dat die aan elkaar horen of hoorde maar doorgeknipt zijn. Deze draad loopt richting de radio en is een niet orginele aftakking. Ben er nog niet zeker van of ie ook echt bij de radio uitkomt.

Geplande activiteiten:
Verder zoeken naar een (nummer) identieke module.
Contactslot opsnorren.
Controlerne waar de zwarte draad naartoe loopt en waarom die kortsluiting veroorzaakt.
Controleren of er sprake kan zijn van een lekstroom ergens vanuit de groep van zekering 10.

Ondertussen heeft helaas het contactslot de geest gegeven, liep ook al niet helemaal soepel. Starten met sleutel is nu starten met schroevendraaier geworden.
ronniez
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor ronniez » 26 aug 2011, 07:24

Gisteren nieuwe zekering geplaatst, alles werkt nog steeds naar behoren :?: . Nu nog een ander contactslot plaatsen en dan zijn we weer van dit probleem af.

Ik denk dat er in het mechanisme achter het contactslot iets bleef hangen. Toen het contactslot moeilijk ging doen heb ik wd40 in het slot gespoten waarvan ook iets op het achterliggende mechanisme terecht is gekomen. Ik denk dat door deze smering het blijven hangen is opgelost.
Andere ideeën zijn welkom, ik vind het nl altijd vervelend om ergens geen verklaring voor te hebben. Sommige noemen het een tik ;) .
ronniez
Senior Boarder
Senior Boarder

Keer terug naar Techniek W201