[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koelvin hard draaien of zacht draaien? : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 04 mei 2025, 06:25

Koelvin hard draaien of zacht draaien?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Koelvin hard draaien of zacht draaien?

Berichtdoor Benz1986 » 26 aug 2011, 06:28

hoi,

heb 190D 2.0 met een vraag de koelvin moet deze als de motor staionair loopt
hard of zacht draaien?

gr,
Benz1986
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 30 maart 2011, 23:22
Woonplaats: Etten-leur
Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: koelvin hard draaien of zacht draaien?

Berichtdoor HansMercedes » 26 aug 2011, 21:03

de koelfan zit toch gewoon op je waterpomp gemonteerd met een electromagneetisch kontact dus als deze aanslaat maakt hij het zelfde toerental als je pomp die door de multisnaar word aangedreven
Avatar gebruiker
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4581
Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: koelvin hard draaien of zacht draaien?

Berichtdoor Colja2002 » 27 aug 2011, 15:14

naar mijn idee draait de fan van een diesel op visco

bij stationair draait deze relatief langzaam

als men meer toeren gaat draaien gaat deze ook sneller draaien .


bij stilstaande motor moet je de fan dus kunnen draaien maar moet deze wel enige weerstand hebben.

heb je totaal geen weerstand dan is je viscokoppeling defect
voor reparatie,s aan iphone / ipod en nintendo bent u bij mij aan het goede adress
Colja2002
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 251
Geregistreerd: 20 jun 2010, 09:41
Woonplaats: Arnhem
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Ja


Re: koelvin hard draaien of zacht draaien?

Berichtdoor MercedesFTW » 27 aug 2011, 15:30

is heel simpel... laat de motor 100 graden worden en dan hoort hij aan te slaan.

Doet hij dat niet, dan is hij defect.

anders.... niks aan doen
Met vriendelijke groet,

Tom

Avatar gebruiker
MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2484
Geregistreerd: 04 feb 2011, 17:19
Woonplaats: Losser
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: koelvin hard draaien of zacht draaien?

Berichtdoor Franx » 05 nov 2011, 22:50

zou iemand svp aub een foto willen plaatsen van waar bij jullie de fan aanslaat (diesel 190D) , ik bedoel een foto van de temp.meter binnen bij het monet van aanslaan? Die van mij is bij mij (in mijn bezit) nog nooit aangeslagen, en dit bij ERG lang stationair (10 minuten) en naar mijn indruk hoge watertemp.
Franx
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 16 mei 2011, 19:04
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: koelvin hard draaien of zacht draaien?

Berichtdoor Spaansen » 05 nov 2011, 23:25

de fan slaat pas laat aan temptuur op de meter +/- 100 greden eerder niet

systeem werk onder druk vandaar

de fan draait licht mee bij stationair maar kun je met de hand tegenhouden ( let op )
als je hem met defect heb gekocht zetten ze hem soms vast dus draat hij hard door!

als de motor uit staat kun je de fan gewoon draaien met de hand zonder weerstand (als het goed is)

achter de fan zit een spleet van enkele mm daarachter een magneet met 2 draden
als de magneet word aangestuurd door de temp sensor slaat hij vast door de magneet inschakeling zodat er geen vrijloop meer is

als hij niet goed op temp komt zou je de termostaat eens kunnen vervangen !

s'winters komt de mijne ook slecht op temp te goede koeling zou je zeggen!
Avatar gebruiker
Spaansen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1819
Geregistreerd: 31 dec 2010, 21:25
Woonplaats: Lelystad
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Koelvin hard draaien of zacht draaien?

Berichtdoor Franx » 08 nov 2011, 05:01

^^ okay. Die werking vd magneet was er een waarvan ik al een idee had. Hij slaat gewoon verdomd laat aan dan..
Franx
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 16 mei 2011, 19:04
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten