Het is nu 03 mei 2025, 16:24
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door Richard R » 11 aug 2011, 18:20
Hoi Allemaal,
M'n krukaskering heb ik laten vervangen en nu schakelt de automaat heel laat over.
Als ik hem met m'n voet laat schakelen(gas even dicht)schakelt hij wel gewoon over maar zodra ik even aan het gas komt schakelt hij weer terug.
Ik heb hem gepeild en het zit tegen de onderste streepje aan is dit een oorzaak van te weinig olie of kun je de automaatbak afstellen.
Groet Richard
-
Richard R
- Junior Boarder

-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 30 jul 2011, 19:34
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door HansMercedes » 11 aug 2011, 18:26
mijn eerste vraag is of je de voorste of de achterste krukaskeering hebt laten vervangen ? bij de achterste moet namelijk de bak er uit en dan kan het best wel eens zo zijn dat hij opnieuw afgesteld moet worden omdat dan alles is los geweest , nu moet het wel zo zijn dat het olie peil in de bak goed moet staan . staat waarschijnlijk hot en cold op de peilstok . zorgt dus dat het olie peil klopt als eerste grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Richard R » 11 aug 2011, 18:44
De achterste is vervangen.
Hoe kun je de bak stellen?
-
Richard R
- Junior Boarder

-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 30 jul 2011, 19:34
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door HansMercedes » 11 aug 2011, 18:47
Het lijkt er op dat je kickdownkabel niet helemaal goed staat dus probeer die iets losser te zetten en kijk wat er gebeurt grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Richard R » 11 aug 2011, 18:56
Oké ik zal er morgen even naar kijken.
Bedankt!
-
Richard R
- Junior Boarder

-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 30 jul 2011, 19:34
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Richard R » 12 aug 2011, 21:12
Ik heb de automaat vandaag op het goede peil gezet maar probleem blijft hetzelfde.
Wie kan mij duidelijkheid geven over de werking van een automaat.
Is een automaat ook aftestellen bij de gaskabel.
Ik heb hem vandaag op een brug bekeken en het vacuumslangetje nagezien en was goed.
Verder zit er aan de linkerkant nog een brede stekker waarschijnlijk voor de kickdown.
Kan ik hem niet afstellen bij de gaskabel?
-
Richard R
- Junior Boarder

-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 30 jul 2011, 19:34
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door HansMercedes » 12 aug 2011, 21:34
Je zou kunnen kijken of de kickdown met een kabel gaat zo ja zou je die af kunnen stellen en die zou in de buurt van je gaskabel moeten zitten . zit me namelijk al af te vragen wat er nog meer mis kan zijn na het uitbouwen van je bak . zeker als alle stekkers er goed op zitten de vacuumslangen heel zijn en de olie op peil is grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Wiersma » 12 aug 2011, 22:39
Ik weet niet hoe ver je van Dokkum woont, anders wil ik er ook wel even na kijken.
190D 2.5 automaat 1986
-

Wiersma
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1684
- Geregistreerd: 02 feb 2010, 13:56
- Woonplaats: Friesland
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Richard R » 13 aug 2011, 15:53
Het is alweer opgelost.
De stang die over de kleppendeksel loopt heb ik losser gedraaid en versteld nu schakelt hij prima. Maar nu het volgende probleem als ik het contact uitzet gaat de motor niet uit de.
Als ik aan het slangetje zuig voor het stoppen gaat ie meteen uit.
Voorop de motor zit een vacuumslang als ik die er aftrek en mijn vinger er tegen houd zuigt hij zich net vast heeft niks over.
Moet deze slang een behoorlijke zuigkracht hebben of gering.
-
Richard R
- Junior Boarder

-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 30 jul 2011, 19:34
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door HansMercedes » 13 aug 2011, 16:58
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Richard R » 13 aug 2011, 19:30
Ja gelukkig is dat weer opgelost.
Ben de hele middag al bezig geweest met zoeken.
Als ik de vacuum direct op de contactslot zet gaat hij gewoon uit.
Of als ik aan het slangetje zuig van de koplampverstelling gaat hij ook gewoon uit.
Waar het vacuum systeem begint(voor op de motor) kan die ook stuk zijn dat hij te weinig vacuum maakt?
-
Richard R
- Junior Boarder

-
- Berichten: 21
- Geregistreerd: 30 jul 2011, 19:34
- Type wagen: 190D 2.5
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten