Slecht plan om twee redenen.
1) laten we eerlijk zijn en toe geven dat het belastingvrij maken van "oldtimers" als de W201 niet echt bevorderend is voor het milieu. De W201 bijvoorbeeld wordt heus niet alleen op één of twee mooie zondagmiddagen voor een oldtimer rally uit de schuur gereden....
Daardoor kun je al duidelijk zien dat veel "youngtimers" als de W201 eigenlijk een stukje misbruik van de regeling zijn.
2)Door het "misbruik" van de regeling om goedkoop te gaan rijden met jonge oldtimers krijg je toch relatief weer meer wrakken op de weg. Ondanks de APK keuringen heb ik oude gebakkies op de weg gezien die ernstig aan reparatie toe waren maar toch rokend rondrijden.
Ik ben persoonlijk erg blij met de regeling en maak er optimaal gebruik van (86-er (binnenkort) op gas), maar laten we wel eerlijk zijn en toegeven dat de regeling veel misbruikt wordt.
De huidige uitvoering om de regeling na 1986 uit te laten sterven vind ik een bijzonder faire oplossing voor dit probleem en ik kon daar prima mee leven. Doordat de PVV dit nu zo oprakelt ben ik stiekem bang dat de politici wakker worden geschud en de hele regeling, ook voor 1987, af gaan schaffen
Ik ben dan ook bang dat dit weer een voorstel is voor de "buhne".