[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Knipperlicht heeft te hoge frequentie : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 03 mei 2025, 13:52

Knipperlicht heeft te hoge frequentie

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Knipperlicht heeft te hoge frequentie

Berichtdoor Klonic » 28 jun 2011, 11:09

Als ik naar rechts richting aangeef dan is de frequentie van mijn knipperlicht te hoog, oorzaak, het knipperlicht aan de voorkant doet het niet. Nu heb ik gister geprobeerd deze te controlleren maar ik kan er dus niet bij. Mijn vragen:
Hoe kan ik mijn knipperlicht rechtsvoor vervangen?
Is er buiten het knipperlicht (de lamp) en de bedraging naar de lamp toe nog een eventuele oorzaak van de hoge frequentie en een niet werkende knipperlicht?

Achter werkt wel gewoon, maar dus met een dubbele frequentie, voor de indicator in het dash geldt het zelfde.

De zoekfunctie leverde trouwens geen antwoorden.
Ex: 190E 2.0 uit 1985 op LPG met automaat
Klonic
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen:

Re: Knipperlicht heeft te hoge frequentie

Berichtdoor JantjeV8 » 28 jun 2011, 16:39

Maarten heeft wel gelijk, maar ik denk dat we hier nog iets verder terug moeten met het antwoord.

Het knipperlicht kun je er uithalen door heel de knipperunit los te maken. Onder de motorkap, vlak achter de koplampunit, tegen de zijkant zit een grote kunststof (meestal) 'moer'. Als je die losdraait, wat meestal met de hand kan, kun je aan de voorzijde het knipperlichtunitje wegnemen. Vervolgens de pit vervangen wijst dan zichzelf wel.
JantjeV8
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 190
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Colja2002 » 30 jun 2011, 17:14

Volgens mij gaat deze sneller knipperen omdat de stroomvraag voor de knipperauotmaat lager ligt als er een lampje defect raakt .
voor reparatie,s aan iphone / ipod en nintendo bent u bij mij aan het goede adress
Colja2002
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 190
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Freggle » 30 jun 2011, 21:27

ja dat zal het haast wel zijn als je er een bolletje in doe die te weinig weerstand bied dan doet ie het ook niet
The Best Mercedes A Man Can Get
Freggle
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor HansMercedes » 30 jun 2011, 22:08

Colja en freggle helemaal goed je moet echt een lampje van 21 watt gebruiken anders heb je inderdaad kans dat hij nog zo snel knippert . Het verwijderen is heel eenvoudig hoor gewoon dat plastick wieltje los draaien en de unit er uit halen wat Jan ook al zei grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989

Berichtdoor Klonic » 10 jul 2011, 13:59

Nieuw lampje erin was na het verwijderen van het plastic schroefje voor de ruitenwisservloeistof een fluitje van een cent. Na vervanging heeft het probleem nog een keer plaatsgevonden maar inmiddels heb ik er nooit meer last van. Als ik een keer tijd heb zal ik dus even contactjes en bedrading nalopen.

Bedankt
Ex: 190E 2.0 uit 1985 op LPG met automaat
Klonic
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Keer terug naar Techniek W201