Hallo.
Ik ben Kirie, 21 jaar oud en studeer aan een Technische Hogeschool. Ik had een Peugeot 106 Phase II maar wilde vanwege de wegenbelasting en hoge verzekering graag een oldtimer. Al vrij snel had ik Mercedes Benz als merk in mijn hoofd. Mijn Opa had er vroeger een als kind vond ik dat zon apart ding met dat hout erin en dat rare gevoel bij hobbels. Ook werd de W201 veel geprezen om mij heen vanwege de bouw kwaliteit. Ook is het een mooie modern ogende auto. Het werd dus een W201. Na een vervelende proefrit bij ene Armand in Kampen (kortsluiting, niet sluitende acherbak, teruggedraaide kilometerstand (versleten richtingaanwijzer, lege airco heb ik daar in een W124 met 2.8L motor gezeten. Dit was geweldig, zo lekker afgeveerd, zo snel en stil, alles elektisch, alles werkend en eigenlijk vond ik de W201 daarna maar een waardeloos ding. Echter na wat onderzoek bleek de W124 flink wat duurder in onderhoud (gewoon mindere bouw kwaliteit) en de 2.8L motor was niet echt economisch en een 2.3 of minder is weinig te krijgen. Toch maar weer naar de W201 gekeken en gevonden:
Ik heb er € 1900 voor betaald.
De auto heeft:
- Airco
- Automaat
- Schuifdak
en verder de gebruikelijke zaken: CV, automatische antenne, elektrische ramen voor, elektrisch verstelbare rechterbuitenspiegel.
Hij heeft 262000 KM op de teller en is geboren in april 1985. Er zit een nieuwe (oude) versnellingsbak in, nieuwe wiellagers rechtsachter, accu. Prachtige onderhoudsgeschiedenis zit er bij (uit Geneve). Problemen:
-Wat kleine roestplekjes op hoekjes van de carosserie (hoekje van de achterbak, motorkap, makkelijk te repareren en niet gevaarlijk dus).
-Komt wat rook uit de airco maar dat zou ik kunnen verhelpen met de recirculatieknop.
-Een flinke roestplek achter het linkerachterwiel (geen dragend, belangrijk deel, maar het is niet fraai).
-Instapschade op de bestuurdersstoel
-Richtingaanwijzer naar rechts is dol (te hoge frequentie)
Al met al denk ik dat 1900 euro toch een prachtprijs is. Het volgende staat op de to-do list:
-Haynes repair manual kopen.
-Richtingaanwijzer (laten) fixen
-Roestplekjes (laten) verwijderen (hoe eerder hoe goedkoper en beter!)
-LPG laten inbouwen (twijfel nog tussen injectie €1450 en carburateur €1150) in Augustus (eerder kan niet).
-Laatste roestplekken laten verwijderen
-Afstandebediening (laten) inbouwen voor de CV
-Ooit nog eens eens de stoel laten herstellen (of totaal nieuwe bekleding).
Bij de LPG inbouw krijgt de motor natuurlijk nog wat aandacht.