Mijn naam is Jöran en sinds een paar weken ben ik in het bezit van een 190E uit 1985. Deze is ingevoerd uit Frankrijk en heeft slechts 72dkm in de kleur zilvergrijs metallic met een blauw interieur. De auto is helemaal origineel. Opties zijn metallic lak, een 5-bak, electrische ramen voor en centrale vergrendeling via de sleutel. De auto komt van de eerste eigenaar en alle rekeningen zitten erbij. Echter zijn er toch een paar zaken die jullie misschien (her)kennen?
Ten eerste hield de auto er de eerste dag mee op. In zoverre dat de auto wel stationair loopt, maar niet meer op het gaspedaal reageert (gaskabel gebroken?)
Ten tweede is het achterdifferentieel helemaal nat. Zou dit door een uitgedroogde pakking kunnen komen?
Ten derde hoor ik bij het gasgeven en gas loslaten een kleine tik van achter ergens bij of voor het differenteel. Er zit ook een kleine vertraging in voordat de aandrijving en motor aangrijpen. Ik kan me bij deze kilometerstand nauwelijks voorstellen dat dit iets te maken heeft met (speling in) de tandwielen, maar denk eerder aan speling in de (uitgedroogde) hardyschijven, dus de rubbers in de aandrijfassen.
Kan iemand hier meer over vertellen? Ik hoor het graag.
Groetjes, Jöran