Mijn naam is Lucas, ben 20 jaar (1990), kom uit de Beemster (Beemster Kaas, jaja) en heb al jaren een zwak voor de W201.
Mijn oud-opa (over-grootvader) had als laatste auto een '92-er type 2 1.8 basic. Uni-blauw, blauw interieur, vier-bak, zonder ook maar één enkele optie.
Toen hij echter overleed, erfden wij de auto en hebben wij deze een hele tijd als 2e auto gereden. Ik heb altijd gefantaseerd over wat allemaal met de auto zou doen wanneer ik mijn rijbewijs zou hebben, 16" putdeksels, sportline onderstel, 5-bak.... hij stond nogal hoog op z'n voorpootjes (zie foto 4 en 5) en bij snelwegtempo begon ie een beetje te zweven en te zoeken. zo kreeg ie al gauw de bijnaam: 'het bootje'...
Maarja, het mocht niet baten; mijn vader had VOORDAT ik mijn rijbewijs had, een knappe Audi A4 B5 gevonden en ruilde onze trouwe 190E in voor het apparaat uit Ingolstadt. Prima auto, maar toch alweer een beetje gedateerd in vergelijking met zo'n tijdloze 190.
De auto is trouwens doorverkocht aan een goede vriend van mij en rijdt er nog steeds met alle plezier in. Nu begin ik toch echt stront-jaloers te worden en MOET EN ZAL ik een 190E bezitten en koesteren. Vele leeftijdsgenoten lachen mij uit wanneer ze mij over 'die TURKENBAK' horen/zien dromen. Ik trek mij hier echter iets van aan... IK GA ER EEN BEZIITEN!
Op dit moment bezitten wij een W163 ML 270 CDI Special Edition, een Audi A4 B5 20v en een Toyota Landcruiser 90 D4-D
Zelf rij ik een 2002 Berlingo 2.0 Hdi bestel als Daily Driver. Maar ik begin mij toch erg te ergeren aan die Franse meuk en wil dus DUITS! Een BMW E30 lijkt mij ook wel wat, maar die vind ik lang niet zo stijlvol als een W201.
Ik heb op dit moment al eentje op het oog: een '85-er 2.0, rookgrijs, 4-bak, en zwart leer.
Hij staat alleen in Limburg en moet nog ff een keertje die kant op. Hopen dat het wat is...
Update volgt snel na mijn bezoekje aan de 'reserve Belgen'....

Met vriendelijke groet,
Lucas