Het is nu 02 mei 2025, 07:28
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Cimare » 14 mei 2011, 10:34
Het zoveelste schuifdak topic....
Mijn motor doet het en de stang in het dak die van de achterruit naar voren loopt gaat naar achter en voor en de klapstand maakt ook lawaai. Maar de dakplaat gaat nergens heen.
Het lijkt erop dat er een kabel door de stang loopt die normaal ergens aan vast hoor te zitten.
Klopt dat? Ook las ik dat je om er bij te komen de hemel moet verwijderen.
De W201 CD geeft aan dat je dan zelfs de achterruit moet verwijderen. Is het echt zo veel werk? Wie kan me vertellen wat ik moet doen om de kabel weer te fixeren. Als dat het al is...
Zonder airco in onze 190 is een werkend dakje wel lekker.
Oh, het is een schuifkanteldak.
-

Cimare
- Junior Boarder

-
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Cimare » 24 mei 2011, 08:31
Iemand een idee of het makkelijk is de kabel te vervangen?
-

Cimare
- Junior Boarder

-
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- Andere wagens / opmerkingen:
door EmielW201 » 24 mei 2011, 18:36
De kabel loopt vanuit middenachter via de C-stijl naar de koffer waar het motortje zit.
Als je het motortje eruit kan halen en de binnenbekleding van het schuifdak hebt verwijderd dan kun je misschien de kabel vanuit de binnenkant eruit halen en een nieuwe invoeren.
Maar zeker weet ik dit niet.
Maar waarom wil je de kabel vervangen? Weet je zeker dat ie stuk is? De kabel kan eigenlijk niet breken maar de tanden kunnen wel soms afgesleten zijn en dan slipt de motor op een bepaald punt. Je kunt het schuifdak ook met de hand vanuit de koffer bedienen maar als hij elektrisch slipt dan is dat met de hand ook het geval.
-

EmielW201
- Diamant Boarder

-
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201