[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto heeft geen kracht : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 14:38

Auto heeft geen kracht

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Auto heeft geen kracht

Berichtdoor mo190e » 06 apr 2011, 11:49

Hallo mensen,

Ik heb een lekke koppaking gehad, waarna ik alles zelf heb vervangen. Kop laten vlakken en al de kleine pakkingen wat er nog bij zitten ook vervangen.
Toen alles er op zat is de auto naar de gas boer gegaan om alles af te laten stellen. CO is afgesteld en de gas is afgesteld.

Nu komt mijn echte probleem, of eigenlijk mijn vraag aan jullie.

Sinds dat alles is vervangen en afgesteld. Wil de auto niet meer trekken. Ook niet meer toppen. Ik kan nu met moeite 140km per uur rijden en als ik dan een kleine helling op moet daalt de snelheid af tot wel 110km.
Het is ook echt te voelen dat de auto gewoon geen kracht uitlevert met optrekken.
Dit doet hij op Benzine en op Gas.

Waar kan ik nu volgens jullie verder zoeken?

Ik had dit soort probleem ook met mijn ford mondeo gehad. Dat is dan niet een Mercedes maar ook een auto op gas en bij hem was toen de Labdasonde kapot. Die vernieuwd en de auto trok en reed als nieuw.

Weet iemand misschien welke waarde ik moet gaan meten bij een labdasonde van een 2.0 90kw/122pk blok?

Alvast bedankt.
Groetjes,
Muhammet
mo190e
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Ja

Re: Auto heeft geen kracht

Berichtdoor MercedesFTW » 06 apr 2011, 12:01

je hebt het dus over de M102.961 motor? (motor code is makkelijker dan pk/kw)

als je centjes te veel hebt, laat hem gewoon onderzoeken door de dealer, die hebben er de apperatuur voor en snappen alles aan die auto :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

Tom

MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Berichtdoor mo190e » 06 apr 2011, 12:33

ja klopt dat is de motor code, 102,961.

Nee cetjes heb ik niet te veel. Dus dealer wordt hem niet. Heb een oldtimer zodat ik er zelf aan kan sleutelen..
mo190e
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor MercedesFTW » 06 apr 2011, 13:22

Begint de motor ook te haperen wanneer je vol gas rijd??
Met vriendelijke groet,

Tom

MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor HansMercedes » 06 apr 2011, 16:41

Wat Maarten zegt klopt .ik zou dus eerst even gaan kijken of je distributie goed staat afgesteld want als deze een tand verkeerd staat heeft hij ook geen kracht meer .en heb je nog mazzel dat je kleppen niet geraakt zijn grt hans
HansMercedes
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1989

Keer terug naar Techniek W201