ik word helemaal gek of ik ben het al. ik dacht altijd dat het type velg de wielbout lengte bepaalt (logisch toch?)
ik heb 3 auto's waarvan ik eentje nog rijdend moet maken.
auto 1 heeft staalvelgen met een korte wielbout
auto 2 heeft 'andere' velgen met een middellange wielbout
auto 3 heeft weer 'andere' velgen met een lange wielbout
nu wilde ik vandaag de velgen van auto 3 op auto 1 gaan zetten en dit ging voorspoedig totdat ik bij het rechter voorwiel kwam. als ik de bout helemaal vastdraai (ongeacht het gat) zit de velg gewoon niet vast (er zit wel speling van we 3mm). het maakt ook niet uit welke velg ik erop zit. past overal behalve rechts voor. let op, deze velg pas gewoon op auto 2 (voor, achter, links en rechts). verder heb ik de bout ingeschroeft en gemerkt dat hij minder indraait dan bij links voor, links achter, rechts achter. de middel lange bouten van auto 2 zijn net te kort en pakken niet.
kan het dan zo zijn dat er rechtsvoor andere onderdelen zitten? het lijkt er echt op dat rechtsvoor zo gemaak is dat de bouten echt niet verder kunnen. verder draaien gaat echt niet, er lijkt echt niets vast te zitten, (alle gaten hetzelfde effect).
je kunt begrijpen hoe ik me voel als je weet dat ik met de standaard Mercedes krikken en standaard Mercedes boutsleutel al deze banden aan het wisselen en proberen ben gegaan.
Wat doe ik verkeerd?