[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Slechte koude start 190E 1.8 : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 02 mei 2025, 14:38

Slechte koude start 190E 1.8

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Slechte koude start 190E 1.8

Berichtdoor Mercedes-only » 27 maart 2011, 21:50

Maak er even een nieuw onderwerp van vanwege type fouten vorig topic.
Wie heeft er een idee waar de slechte koude start van mijn Benz in een keer vandaan komt?Warme start prima,koude de eerste dagen oke,nu niet meer.Bougies e.d. zijn bij de afleveringsbeurt allemaal vervangen, iemand een idee?

Bij aflevering heeft ie een grote beurt gehad, na een lekke koppakking, met alles wat daar bij hoort.Warm of half warm start ie prima. En bij stationair komt er een beetje olielucht naar binnen. Temp loopt ook makkelijk op stationair of in stadsverkeer richting of door 100 graden, durf eigenlijk niet langer te laten draaien of de ventilator inslaat, of gewoon doen?
auto heeft ong 1.5 jaar stilgestaan voordat ik hem kocht bij een off MB dealer. Waar moet ik aan denken?

Ton
Mercedes-Benz, das Beste oder nichts.....
Mercedes-only
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:

Re: slechte koude start 190E 1.8

Berichtdoor Bassje » 27 maart 2011, 22:35

Ik heb even de tekst uit je andere topic hier naartoe gehaald en het andere topic weggehaald. Zo blijft het netjes in 1 topic.
Bassje
Erelid
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja

Re: Slechte koude start 190E 1.8

Berichtdoor Mercedes-only » 28 maart 2011, 19:58

Niemand????
Mercedes-only
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor Colja2002 » 28 maart 2011, 20:51

ik kan alleen uit eigen ervaring spreken met mijn karretje

koude motor twee tot 3 keer starten dan loopt tie wel
bij warme motor 1 keer starten en lopen .

kleppen gesteld en start weer prima .

ook het probleem dat hij pas bij 105 graden gaat kolen zat mij niet lekker ..

ik heb er een schakelaar tussen gezte zodat ik mijn fan handmatig in kan schakelen
voor reparatie,s aan iphone / ipod en nintendo bent u bij mij aan het goede adress
Colja2002
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 190
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja

Berichtdoor daantjedtc » 29 maart 2011, 09:16

Hallo heb ongeveer het zelfde probleem als jou en ben er al een poosje mee aan het stoeien maar nog zonder echt goed resultaat,wel is de mijne beter gaan starten nadat ik de bougies,rotor,verdeelkap en bougiekabels heb vervangen.Wat betreft het koelsysteem,heb er sinds vorige week een nieuwe sensor ingezet maar ook dat werkt niet helemaal zuiver want nu blijft mijn fan altijd meedraaien zonder uit te schakelen,die sensor hoort eigenlijk bij 100 graden in te schakelen.Echt erg vind ik het niet want hij blijft nu netjes tussen de 95 en 98 graden en ook bij stilstand met draaiende motor.Heb donderdag een afspraak bij de dealer want ik vermoed zelf een lekkende koppakking want meende iets olie bij het koelwater te zien zitten.Ik zal donderdag ff laten weten wat nu wel het probleem is.Mvg Daniel
daantjedtc
Senior Boarder
Senior Boarder

Bouwjaar: 1984

Berichtdoor MercedesFTW » 29 maart 2011, 09:37

gewoon mee naar de dealer, zei weten hoe zo'n ding werkt en hoe hij in elkaar zit.

Kost wat, maar dan heb je ook echt wat :side:
Met vriendelijke groet,

Tom

MercedesFTW
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Mercedes-only » 29 maart 2011, 10:12

Klopt helemaal, ik heb contact gehad met Wust; willen hem nakijken op hun kosten; alleen organisatorisch wel moeilijker te regelen; ik woon er zo'n 110 km vandaan. Dus vrije tijd opofferen, 2x heen en weer ,dus ff zien hoe en wat..

Daniel: Ik hoor graag van de ontwikkelingen bij jouw Benz.

Ton
Mercedes-only
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor daantjedtc » 30 maart 2011, 09:07

Hallo gister even naar mijn garage geweest die heeft hem ff nagekeken en constateerde dat ik GEEN lekke koppakking heb en dat hij alleen wat onregelmatig liep dat heeft die afgesteld door om de motor wat rijker te zetten in de smering.Wat betreft de koeling,ik ga morgen ff een andere sensor bestellen want nu draaid die fan dus altijd mee en dat zal mijn verbruik ook niet ten goede komen.Wel moet ik zeggen dat na het afstellen van de motor het warm starten veel beter gaat tolde hij eerst nog in de toeren dat is nu zo goed als weg.Ik zal hem straks ff koud starten dan weet ik of dat nu ook goed gaat.Want zaterdag moet die op de brug en word de koni set wat er nu op zit vervangen door een setje wat iets hoger ligt,dat zal de rijeigenschappen weer ten goede komen gezien dat ik nu in een kart rij.Mvg Daniel
daantjedtc
Senior Boarder
Senior Boarder

Bouwjaar: 1984

Keer terug naar Techniek W201