inmiddels opgelost maar deel dit graag voor het geval je er ook mee te maken krijgt.
Een paar weken geleden kreeg ik last van een huilend geluid bij versnellen (dus het werd hoger bij hogere toeren). Even gekeken of de multieriem aanliep maar daar leek het niet op. Bij de garage zei de monteur, na een stukje gereden te hebben, dat hij waarschijnlijk mijn stuurbekrachtigingspomp is en dat ik er niets aan hoefde te doen. Een collega van mij zei dat het waarschijnlijk een lager is van een poelie of de dynamo of zelfs de aircopomp (en nu begon ik te zweten).
Op een dag, na een lang stukje rijden, rook ik een brandluchtje.... en toen ben ik weer naar de garage gereden en de andere monteur vertelde me dat het de automaatbak was en dat waarschijnlijk er geen olie meer in zit... en hij had gelijk, automaatolie filter helemaal verstopt en geen olie meer aanwezig......
nu geen huilend / zingend geluid meer...
wat wel jammer is, en dat leert je weer, is dat ik deze auto bij een dealer heb gekocht waarbij mij verzekerd is dat ALLE vloeistoffen en filters, ook van de automaatbak, nagekeken zijn en ververst is. ... ... niet dus...