Het is nu 01 mei 2025, 17:38
Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Stel hier GEEN technische vragen e.d., daar hebben wij een heel forum voor!!!
door Martin201 » 14 maart 2011, 22:12
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij een '93-er??
Wil denk van de week ff gaan kijken en rijden als het de verkoper ook uitkomt.
Ik denk aan zaken als roest, technische mankementen etc etc.
Thanks!!
-
Martin201
- Senior Boarder

-
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Martin201 » 15 maart 2011, 22:32
Helemaal niemand??
-
Martin201
- Senior Boarder

-
door Mercedes-only » 15 maart 2011, 22:58
Ik denk aan koppakking; ik praat uit ervaring, zou vanmorgen mijn nieuwste aankoop opgaan halen ( 190 |E bjr 1993) wordt ik onderweg opgebeld dat de koppakking kaduuk is!
Is niet goed voor je humeur!!!
Verder kunnen ze ook roestgevoelig zijn ,maar daar zijn erhier grote deskundigen onder de leden voor.
Suc6 met je zoektocht
Ton
Mercedes-Benz, das Beste oder nichts.....
-
Mercedes-only
- Expert Boarder

-
- Type wagen: N.n.b.
- Automaat: Nee
door HansMercedes » 16 maart 2011, 18:25
Hoi Martin let goed op de kriksteunen want die willen wel eens wegroesten en kijk ook even onder het reserve wiel of daar geen gaten zitten . kijk of je vochtplekken ziet in de koffer ruimte . spatbord randen zijn ook gevoelig . controleer de motor op uitwendige lekage en kijk of deze mooi aanspringt . maak ook even een proefrit en luister of je mischien wat cardangeluiden hoor . rem een paar keer krachtig om te zien of de wagen keurig recht uit remt . voel of de wagen soepel schakeld en niet kraakt bij terug schakelen . Dit zijn niet direct gebreken bij een W201 maar zou er toch even op letten grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
door Martin201 » 17 maart 2011, 10:09
Thanks!
Krikpunten had ik idd al ergens gelezen. Zal ook ff onder de deurrubbers kijken want daar wil ook nog wel eens wat zitten heb ik begrepen.
Eigenaar gaf al aan dat er wat lekkage in de kofferbak is/was. Kofferrubber is al vervanger en achterlichtrubbers had ie ook al bij me gehaald. Eventueel antennerubber vervangen zou nog kunnen natuurlijk. Zal ook even goed in de hoeken kijken bij de achterruit.
Rijden spreekt voorzich. Wil ik sowieso ff doen om te kijken of ik me een beetje kan vinden in het comfort en rijgedrag van een 190. 't is tenslotte allemaal weer wat ouder dan ik gewend ben natuurlijk. En ik heb nog nooit een Benz gehad.
Wil de auto ook wel op de brug hebben dus zal eens kijken of de eigenaar op de zaak langs kan rijden zodat ik de onderkant ook ff kan bekijken.
Ben benieuwd!! Ik hou jullie op de hoogte.
-
Martin201
- Senior Boarder

-
Keer terug naar Even voorstellen Voor W201 en andere C-Klasse