Mijn naam is Emiel en ik ben sindskort ook de trotse bezitter van een MB 190E.
Stiekem had ik al gepost in het forum 'techniek'. Van Dennis (denman1710) heb ik begrepen dat het gebruikelijk is dat nieuwe forum gebruikers zich voorstellen. Dus bijdeze.
De 190E 2.0 uit oktober 1986 heb ik eind vorig jaar gekocht met nog een Frans kenteken. De auto stond al wel in Nederland dus dat scheelt een lange rit. Ik heb de auto zelf op NL kenteken laten zetten.
De KM stand staat op 278.000km maar is in uitstekende staat.
Op de krikpunten na is de auto keihard. De deuren hebben aan de onderkant een paar kleine oppervlakkige roestpuntjes, maar zijn verder ook nog keihard. Volgens mij maak je dat zelden mee van 190's rond die leeftijd. Ik heb er gezien waar je aan de onderkant je hand naar binnen kan steken.

Maar even meer over mijn 190E.
Het typemodel is 201.024
Kleur: wit (artic weisse 147)
Opties:
- 5 bak
- Elektrische ramen voorzijde
- Automatische antenne
- Centrale vergrendeling
- Leeslampje achter (volgens mij niet standaard)
De motor had helaas wat achterstallig onderhoud.
De nokkenas en enkele tuimelaars waren versleten. Inmiddels zit er een andere goede (gebruikte) nokkenas in en zijn de versleten tuimelaars vervangen.
Probleem met de nokkenas schijnt een kwaal te zijn bij M102 motoren als je de olie niet op tijd ververst is mij verteld.
Ik moet alleen nog het koud starten verbeteren want de eerste en tweede keer slaat de motor direct weer af.
Warme start is altijd goed zonder gas geven.
Temp. sensor heb ik gecheckt en die is goed. De brandstof regelaar (op de spinnekop) is net vervangen door een nieuwe (i.v.m. benzine lekkage) dus die is nu goed.
De zekering van het OVP relais is niet doorgebrand. Aansluitingen van het zwarte aanstuur relais en OVP relais (die achter de accu zitten) zijn niet gecorrodeerd.
Volgende stap is koudstart injector checken.
Van Dennis (denman1710) heb ik pas geleden een nieuw type stuur overgekocht.
Het oud type stuur is in perfecte staat maar ik vind zelf het nieuw type stuur prettiger in de hand liggen.
Foto's volgen nog.
Grt.
Emiel