- 16v moet je met een handbak kopen (anders heeft het hoogtoerige van de moter geen zin)
- 2.3-16v is feller dan de 2.5-16v (respons)
- origineel is meestal beter ( gewoon onderhoud geen verbouwinge)
- roest punten zijn :wielkuipen, krikbalken, onderzijde, portieren , onder achterraam , onder kunstof kuipen kofferbak
- moter,bak, aandrijving , uitlaat zijn het duurste deze moeten goed zijn
- tot eind 86 belastingvrij !
- controleer op schade op de hoeken
- zoveel mogelijke datums cheken ( gordels , enkele labels op kabels )
- neem de tijd met zoeken bekijk meerder in het echt! Ik heb de mijne enkele maanden terug gekocht voor meer dan 6000 minder dan 8000,-

- als het kan neem er een zonder kat (hou je meer vermogen over ) ece of ruf of wat dan ook let er niet te veel op koop er een die er goed uitziet en onderhouden is 16v tikkin wel wat maar moeten niet te hard tikken
- roken bij doortrekken kom je tegen bij hogere km standen maar ook als er rustig mee is gereden en jij dat bijvoorbeeld niet doet


ik heb ooit een 16v gehad 1 liter op 600km( stadverkeer!) is echt te veel
maar het zijn oudere auto's dus een liter op meer dan 1000km is acceptabel kijk maar in het instructie boekje

- als je de keuze heb koop er een met origineele wielen rijden ze het fijnste en als je ze niet mooi vind leg je ze in de schuur ze worden al duurder om ze los te kopen
(et 44 15 inch putdeksels dus)