door Friesland190 » 27 dec 2010, 15:20
Ik ben Auke en net in het bezit van een grijze 190D van 1992 met 320.000 km op de teller. Ik had een C 2.5 TD Elegance, deze auto reed geweldig maar de kwaliteit van de beige 190D die ik daarvoor had zag ik niet meer terug in de C klasse. Door de vele mankementen die ik het afgelopen jaar met deze C heb gehad heb ik besloten om weer een 190D aan te schaffen. De auto ziet er bijna als nieuw uit. Helaas heeft deze wel problemen met schakelen, vooral van de 2 naar de 3 (schokken). Door het garagebedrijf waar ik deze mooie 190D heb gekocht zijn de hardyschijven vervangen en is er een nieuwe gasdemper geplaatst. Hierdoor is het schokken wel minder geworden maar nog steeds aanwezig. Door wat te spelen met de koppeling kan ik dit wel opvangen maar ik vraag me af of ik hiermee de koppelingsplaten niet binnen de kortste keren versleten heb.
De auto schokt ook wanneer ik gewoon 50 km per uur rij in de derde versnelling, dit is lastig bij het rijden in de bebouwde kom. Ik vraag me af of dit ook bij het zogenaamde bonanza effect hoort of dat dit probleem los van het schokken bij het schakelen is op te lossen.
Al met al ben ik blij weer in het bezit te zijn van een 190D, Het bonanza verschijnsel heb ik in mijn vorige 190D nooit gehad (had 4 ton op de teller toen ik hem met achteraf spijt ingeruild heb voor een C2.5 TD Elegance). Ik wil in ieder geval het probleem bij 50 km/ u proberen te verhelpen, dus alle tips zijn welkom.
- Bijlagen
-

- MB190D.JPG (364.85 KiB) 2527 keer bekeken
De ster staat voor Duitse degelijkheid. Dit geldt helaas alleen voor wagens van voor 1994.