door Ruub-ster » 08 dec 2010, 22:39
W201 190D handgeschakelt 1992.
--
Pak m beet 5000km geleden reed ik met een bloedgang over de A15, nou doe ik dat bijna dagelijks, maar toen ging mijn koelwater lampje branden. Enfin, dat er naar 40000 km ietwat ontsnapt is kan ik nog mee leven. Echter vandaag brandde mijn oranje vriend weer, en dit echter met een snelheid van 130 km/h.. Ik heb er nog geen half litertje bijgegooid en hij staat weer op peil nu.
Dit vind ik apart, als je zo weinig verliest, wordt er dan al gesproken van te weinig vloeistof? of is hier iets anders aan de hand, bijv. een kapotte sensor??
Ik heb mij altijd al ingebeeld dat er een ietwat zoete lucht in het interieur hangt, maar aangezien ik dagelijks in de auto rij, heb ik geen idee of ik me dat verbeeld of niet. De suggestie lekke koppaking valt af, daar de motor 40000 km geleden gereviseerd is, en er voor de rest niks mankeert aan de auto.
Wat denken jullie? lekke kachelradiateur? dat moet je dan toch overdreven ruiken binnen? zeker met deze temperaturen. Of zal er ergens een kapotte sensor zitten zodat ie wat zenuwachtig wordt zodra er een slokje mist?