Hallo,
Even een vraag, ik denk er over na om mijn Benz een antiroest behandeling te geven met Dinitrol bij:
http://www.gosliga.com/behandeling.htmlHier wordt compleet de hele auto behandeld. Het verschil met bv Tectiel is dat dinitrol niet hard wordt en de behandeling uit verschillende delen bestaat waaronder een hele vloeibare soort van olie die overal tussen komt.
Nu mijn vraag, is het zinvol om zo'n behandeling te doen? Het kost namelijk veel geld zo'n behandeling. Op dit moment ziet mijn Benz er nog prima uit en dat wil ik natuurlijk graag zo houden. De roest gaten achter de koplamp zijn verholpen. Nieuwe stukken laten lassen. Nu de afwaterings gaten open houden.
Dit heeft de vorige eigenaar verzuimd, vandaar dat het daar was door geroest. Maar iig de Benz ziet er verder prima uit en ik wil er nog lang plezier aan beleven. De Benz staat bij mij helaas buiten. Dus moet goed beschermd zijn tegen de winter en het zout op de weg.
Ik hoorde laast van iemand, dat als je een antiroestbehandeling hebt laten doen en er moet in de toekomst aan de auto worden gelast, dat je dan een probleem hebt ivm brandgevaar. Je zou dan eerst de antiroestlaag moeten verwijderen maar dat kan dan wel een probleem zijn als het overal tussen zit ook in de holle delen van de auto, bv balken. Klopt dat?
En dan nog een andere vraag, De brandstofleiding is bij het begin waar hij uit de tank komt een beetje roestig. Ik heb deze behandeld met novarox en daarna ingespoten met vloeibare vasaline. Rot klus omdat je er moeilijk bij kunt komen. Maar stel dat in de toekomst die leiding vervangen moet worden is dit een dure klus of valt dat mee.
graag reactie, Jenf