Nou, het is min 4 buiten dus mooi weer om met de auto te klussen.. ahum
Idee was om achter 18mm rubbers te monteren en voor 23mm.
Ik ben achter begonnen en zag dat hier al 18mm rubbers tussen zaten... (stom, had ik makkelijk kunnen checken)
Toch de veer eruit gehaald en om het beestje goed te kunnen bekijken. Beschrijving op veer:
H&R 19.02-DB
Ik heb het merk gevonden op internet maar kan niet uitvissen hoeveel mm deze nou verlaagd? De veer is in normale toestand 27,5 cm lang, kleur rood.
Durft iemand een schatting te geven?
Ik denk dat ik achter normale veren monteer, hopen dat de schokdempers niet te kort zijn... anders toch maar vervangen.
Voor is het verhaal makkelijker, hier zit helemaal geen rubber tussen. Wanneer ik de 23mm rubber installeer ben ik klaar denk ik (ook hier H&R veer)
Voor de achterkant heb ik de handleiding van sjappo gebruikt Ideaal! (schanierpunt carroserie losmaken)
Alleen leek het mij voor de voorkant makkelijker om de schokdemper aan de bovenkant los te schroeven, naar beneden drukken zodat ik de 2 schanierpunten aan het carroserie niet los hoef te maken om de veer eruit te krijgen.
Schokdemper losmaken was makkelijk maar de draagarm gaat niet ver genoeg naar beneden om de veer te bevrijden...
Ik vermoed dat ik de stuurkogel los moet maken en dat de draagarm dan voldoende naar beneden kan (of niet?)
Ik heb de stuurkogel niet los gekregen, de moer was makkelijk maar de bout uit het gat lukte niet... daar nog tips voor?
Toen begon het te sneeuwen en heb ik besloten later verder te gaan...
Gr koen