Sinds gistermiddag drie uur ben ik een trotse bezitter van een Mercedes 190D 2.5 automaat. Hiervoor ben ik in het bezit geweest van een 280S (W116), deze heb ik weg moeten doen vanwege een te grote hoeveelheid roest en ander onderhoud.
Na een lange zoektocht naar geschikt vervangend vervoer ben ik uitgekomen op de 190D. De auto is niet in originele staat, het bouwjaar is 1984 waarin er volgens mij nog geen 190D's met een 2.5 liter diesel geproduceerd werden. De auto is overgespoten in metallic donker grijs met zijpanelen aan de onderkant, dit werd volgens mij pas in het begin van de jaren negentig gedaan. Ook de leren bekleding komen volgens mij uit een andere wagen, maar goed. De auto rijdt geweldig, heeft geen roest aan de buitenzijde en ook niet aan de onderkant.
Vandaag ben ik bij een bekende garage houder geweest en heb de auto helemaal nagelopen. Er is gebleken dat er een linker voorband, een hardie schijf (aan de kant van de bak) en een fuseekogel vervangen moeten worden. Al met al valt dit tot nu toe niet tegen.
Na een hoop posts van jullie gelezen te hebben leek het mij leuk om lid van jullie forum te worden, hier ben ik dan.