[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
startproblemen 2.3 warme moter : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 29 apr 2024, 16:54

startproblemen 2.3 warme moter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

startproblemen 2.3 warme moter

Berichtdoor mercedesmaniac81 » 07 okt 2008, 19:18

Beste leden,

ik heb nog steeds startproblemen met een half warme moter!

Koud start de Benz perfect (W201 190E 2.3 8v)en als je hem net uit hebt gezet ook.. Maar ga ik bijvoorbeeld boodschappen doen en wil dan starten dan slaat hij niet aan.. Startmoter draait prima, en hij heeft vonk en benzine!
Na een half uur tot 4 uur te hebben gestaan heeft de auto dit.

Diverse garages hebben al gekeken en het is niet te vinden, alles is goed wordt mij verteld..

Dit is al onderzocht/gerepareerd

Injectiesysteem vervangen (was zowieso kapot)
KLep luchtaanzuiging vervangen
brandstof pomp gecontroleerd
verdelerkap schoongemaakt
bougies vervangen

Verder is de auto uitgelezen en doorgemeten bij APS, ook die vinden niks.

Weet iemand hier in welke hoek ik het moet zoeken? Ik heb nu al 6 maanden problemen, sta (met pijn in het hart) op het punt mijn 190 dan maar te verkopen..

Ben benieuwd, misschien kent iemand het probleem
mercedesmaniac81
 


Re:startproblemen 2.3 warme moter

Berichtdoor Bassje » 07 okt 2008, 20:18

Verkopen lijkt me geen goed idee, daar zal je spijt van krijgen.
Is het brandstoffilter weleens vervangen? Misschien zit er vuil in de tank?
Hoe rijdt de auto voor de rest?
Avatar gebruiker
Bassje
Erelid
Erelid
 
Berichten: 10614
Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:startproblemen 2.3 warme moter

Berichtdoor Tex-ellie » 08 okt 2008, 17:47

Hallo MercedesManiaC81.
Vroeger viel deze afwijking onder de categorie Vapor Lock of Icing, nu ga ik twijfelen in ieder geval was het destijds te relateren aan het verdampen van de brandstof in de aanzuigbuis, voordat het de verbrandingskamers (cilinders) inging.
Dat kwam met name doordat de aanzuigbuis zonder pakking op de cilinders zat en daardoor heet werd en die verdamping bezorgde.
Wat wij toen als remedie hadden, was om te starten met de gaspedaal geheel op de plank.
Dus niet pompen o.i.d., nee gewoon voordat je bij warme motor start even de pedaal geheel indrukken en starten tot de motor loopt.
Probeer dat 's bij jouw Benz, ik ben benieuwd of dat truukje nog steeds helpt.
Mocht je dat reeds geprobeerd hebben, beschouw je mijn schrijven maar als overbodig.
En anders succes.

Groet,
Tex.
De menselijke geest is als een parachute, hij werkt alleen als die open is!
Avatar gebruiker
Tex-ellie
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 28 aug 2008, 19:39
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: startproblemen 2.3 warme moter

Berichtdoor CordeJong » 09 okt 2010, 16:25

Als de auto uiteindelijk aanslaat is dat op 4 cilinders of loopt deze dan onregelmatig?
Het kan zijn dat de inspuitstukken lekken en daardoor tijdens het starten na kortere tijd de motor verzopen is.
Het kan ook dat de benzine druk trug zakt en je moet starten tot de boel weer op druk is.

Als dat zo is slaat de motor als hij aanslaat gelijk weer wel op 4 cilinders aan.
groet cor
Avatar gebruiker
CordeJong
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 21 mei 2010, 17:20
Woonplaats: Bergambacht
Type wagen: 190E 2.5-16 EVO I
Bouwjaar: 1989
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten