Het is nu 01 mei 2025, 23:30
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door Holysmoke » 01 okt 2010, 21:31
Mijn W201 met Om 601 loopt soms gewoon door nadat ik de sleutel eruit haal.
Loopt wel erg langzaam stationair dan waardoor de motor erg schud.
Bij een W123 ligt dit vaak aan een vacuumlek maar dat lijkt hier niet het geval.
Heeft iemand hier ervaring mee ???
-

Holysmoke
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 03 feb 2009, 19:16
- Woonplaats: Sneek
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door HansMercedes » 01 okt 2010, 21:58
Als het een diesel is gaat het inderdaad op vacuum dus dat zou je even na moeten kijken grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Ruub-ster » 01 okt 2010, 22:01
Euhm, inderdaad je vaccuum..
Gewoon eens op je gemaak nakijken. van je contactslot naar je brandstofpomp loopt ie, ze kunnen ook poreus zijn waardoor je niet ziet dat ie lekt met het blote oog..
-

Ruub-ster
- Erelid

-
- Berichten: 7805
- Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
- Woonplaats: Sliedrecht
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door CordeJong » 02 okt 2010, 14:01
Meestal is het de vacuum afsluiter op de brandstofpomp maar ook de vacuumpomp zelf is een mogelijkheid dan zou echter je rempedaal vrij hoog en hard moeten zijn.
groeten cor
-

CordeJong
- Expert Boarder

-
- Berichten: 118
- Geregistreerd: 21 mei 2010, 17:20
- Woonplaats: Bergambacht
- Type wagen: 190E 2.5-16 EVO I
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Holysmoke » 08 okt 2010, 18:21
Tja de vacuumleidingkjes eens op mijn gemak gecheckt. Het zijn er nogal watv trouwens.
Mijn Centrale vergrendeling en koplampverstelling werken op vacuum.
Wel is het zo dat ik mijn deuren middels de CV probleemloos kan ontgrendelen zelfs na dagen van stilstand. Je zou zeggen dat er dan geen lek kan zijn tenzij dit aparte circuits zijn.
Ik denk dus zoals Cor reeds vermeld het de afsluiter zelf is.
Zal dit eens gaan checken.
-

Holysmoke
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 03 feb 2009, 19:16
- Woonplaats: Sneek
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door HansMercedes » 08 okt 2010, 20:44
De sloten zijn een apart systeem die middels een compressor onder je achterbank aangestuurd worden grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Ruub-ster » 08 okt 2010, 20:45
Klopt, Je koplampverstelling werkt ook alleen als je motor draait.
-

Ruub-ster
- Erelid

-
- Berichten: 7805
- Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:42
- Woonplaats: Sliedrecht
- Roepnaam:
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Holysmoke » 18 nov 2010, 22:13
En inderdaad het bleek de vacuumafsluiter te zijn op de pomp.
Bedankt voor de reacties.
mvg,
Geert
-

Holysmoke
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 3
- Geregistreerd: 03 feb 2009, 19:16
- Woonplaats: Sneek
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Bassje » 18 nov 2010, 23:16
Mooi dat het is opgelost. Topic gaat op slot!
-

Bassje
- Erelid

-
- Berichten: 10614
- Geregistreerd: 13 aug 2008, 22:59
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten