Ha mannen wat een heerlijk reactie's
Stefan, wat een pracht antwoord! Zo uitgebreid heb ik ze van jou nog nooit gelezen!
Meningen blijven natuurlijk altijd verschillend. Mijn personlijke mening is dat de huidige S-Klasse een cloon is van het vorige model BMW 7 Serie. Mercedes-Benz heeft de i-Drive nageaapt! En het interieur van de huidige S-Klasse met zijn bling bling schakelaars vind ik spuug lellijk. Ook de opzet van het dashboard hebben ze van BMW nageaapt.
Qua model ben ik er ook niet kapot van van de S-Klasse. Het huidige model van de BMW 7 serie vind toch veel chique'er en straalt meer klasse uit. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Het vorige model van de BMW 7 serie de E 61 voor de korte versie en de E 62 voor de lange versie was een grote zepert. Nog nooit had BMW zo'n lelijke auto op de markt gezet in het top sigment. Toen de 1e foto's bekent werden hebben veel BMW klanten nog snel het vorige model gekocht de E38. BMW was nog nooit zo snel van een gedateerd model verlost uit de voorraad. Overgens vind ik de BMW E38 7 Serie de mooiste aller tijden.
In de BMW E38 was het nog echt kwaliteit en bijvoorbeeld geen plastic chrome pook in de midden console maar een echte Walnotenhoute !
@hansmercedes, de motoren van BMW vooral deouderen zijn inderdaad erg gevoelig. Over het algemeen is BMW wat onderhouds gevoeliger dan Mercedes-Benz in het verleden. Inderdaad in het verleden. Mercedes-Benz is weer op de goedeweg terug maar, ze heeft er wel een potje van gemaakt na 1995 toen de W210 op de markt kwam! Dat heeft geduurd tot en met laatste versie van de W211. Men maakte toen reklame dat hij op ik weet niet hoeveel punten was verbeterd. Maar ja toen kwam de W212 en uit bezuinigns overwegingen ging men over op Delhpi injectoren in plaats van Bosch! Stommer hadden ze het niet kunnen doen. Al de CDI motor die waren uitgerust met de Delphi injectoren sprongen spontaan in het noodprogramma! Tja,...... Het probleem schijnt nu te zijn opgelost. Maar je ziet dat de kwaliteit die Mercedes-Benz met de W201 leverde bij lange na niet meer word gehaald wat betreft de duurzaamheid van de automobielen. Geld ook voor BMW overgens. Beter dan de 5 Serie E39 en de 7 Serie E38 hebben ze nooit meer gemaakt!
Probeer over dik 20 jaar nog maar eens een computer storing op te lossen bij zo'n wagen!
Dat gaat je volgens mij niet meer lukken omdat de Softwear en Hardwear niet meer relevant is! Ik denk dat je dat kan vergelijken dat je nu een softwearprogramma onderdeel nodig hebt voor je Windows '95, nou dat word mooi niet meer ondersteund!
@Ruub-ster, de Mercedes-Benz W140 was de lelijkste S-Klasse allertijden! Dan nog niet gesproken over de CL van de W140, zijn bijnaam was dan ook; Een Olifant in trainingspak. Type 2 van de W126 de mooiste. Ja ook weer mijn mening want de jouwe is weer anders, hahaa...
Groet, Arno ( Jezus wat een lap text heb ik weer geschreven hahaha,...)