
- IMG_0702.jpg (5.42 MiB) 9827 keer bekeken
De W201 had een lange waslijst met problemen maar een goede 2.5D motor,5 bak goed werkend schuifdak en een dikke map met onderhouds historie en orginel onderhoudsbpoekjes nagenoeg geen roest en een net interieur dan is de keus snel gemaakt.
Inmiddels is de W201 2.5 d technisch in orde en rijd weer perfect boven verwachting goed.
Probleem zwaarsturen niet terug naar midden stand -> onderste fusseekogel vervangen + rubberen veerschotel lagers
verlies koelvloeistof-> (waterpomp defect)
trillen bij 80km per uur 120km extreem trillen en brommen bij gas los laten->
cardanas hardyschijven en centreer pennen vervangen , hoofd oorzaak centreer pennen versleten
trillen op dashboard motorsteunen en baksteun vervangen
jankend geluid > 80km per uur -> achterste wiellagers vervangen
stuur staat scheef geen goed uitlijning onveroorspelbaar insturen in bochten -> achterste silentblok lager uitgesleten vervangen stuur staat weer recht.
rondom remschijven en remblokken vervangen remvloeistof
voorste wiellagers vervangen
stuurdemper vervangen
weggedrag nog niet 100% naar mijn zin schokbrekers getest en voor en achter vervangen door sachs
aanjager maakt piepen geluid en weinig blaas kracht -> aanjager motor vervangen
Blijven nog wat kleine dingen open linker spiegel, antenne, ventilatierooster en blokje van het contactslot niet goed.
de lak is hier en daar wat dof krasjes polijsten achterste spatbord rand hoekje onder bij de aansluiting op de dorpel is wat bijgewerkt wil ik nog verbeteren.
Standaard grote beurt alle vloeistoffen en filters vervangen
Eerste volle tank diesel leeg gereden redelijk zuinig bijna 1 op 16