Hallo allen,
Heb nu zo'n 9 jaar een 190D en had eigenlijk niet gedacht dat ik er zolang in zou rijden.
De auto is echt een werkpaard en elke APK weer een feestje met geen enkel gebrek er doorheen.
Hierdoor kreeg ik steeds meer het idee dat hij de 40 wel eens zou kunnen gaan halen (bj. aug '84)
Helaas sinds een paar weken een probleem met een te warm wordende motor.
Waterpomp en thermostaat zijn vervangen omdat het radiateur koud bleef en ik dus dacht dat er geen flow was.
Ik heb zelf de auto niet afgetapt, maar de koelvloeistof was flink vervuild.
Nu wordt de auto nog steeds warm, er is dus niks veranderd in de situatie na nieuwe waterpomp. De radiateur lijkt nu wel warm te worden aan de kant van aanvoer. De slang is echt heet, de radiateur niet echt.
Ik heb zelf geen idee hoe de kanaaltjes in het blok zijn. Maar kan het zien dat die verstopt zijn, of gebeurt dat niet zo maar?
radiateur gedemonteerd en het water lijkt er zo doorheen te stromen. (alsof je een jerrycan leeg giet)
Het inschakelen van de standkachel koelt de motor iets. Als die op koud staat wordt de motor echt warmer.
Ook vreemd, als ik 100 rijd, wordt de auto warmer dan als ie eve stil komt te staan.
Ik hoop dat jullie op basis van je expertise er iets over kunnen zeggen wat ik nog zou kunnen proberen behalve dat de kop eraf moet.