[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Fosforzuur : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 19 apr 2024, 08:05

Fosforzuur

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Fosforzuur

Berichtdoor Andyam » 07 nov 2022, 20:53

Wat zijn de ervaringen met fosforzuur om roest te behandelen (na grondig afschuren natuurlijk).
Het wordt vaak aanbevolen omdat het ijzeroxide zou omzetten naar ijzerfosfaat en zo de roestvorming stopt.
Het moet nadien natuurlijk wel goed afgespoeld worden, maar sommigen zijn er echter niet echt fan van omdat
het een zuur is en het metaal teveel aantast.
Ik heb al goede referenties gehoor over 'Pelox Re rostenferner'.
Is het aan te bevelen of houd je het best bij gewoon goed afschuren tot het blanke metaal?
Andyam
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
Woonplaats: Deinze
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Fosforzuur

Berichtdoor Spaansen » 10 nov 2022, 00:16

Sinds kort via me werk wat meer uitleg gehad over roest behandeling.

Zijn maar paar punten belangrijk.

Het ontroesten is met stralen veruit het besten.
Zweepstralen en flex is ook goed maar scoort al minder.

Dan de actieve bescherming van een zinkprimer is laagdikte erg belangrijk en droging tussen de lagen .
Spuiten weer beter ivm gelijke laagdikte.

Daarna is een gesloten eindlaag belangrijk want die zinklaag is eigenlijk altijd open van structuur.

Ik heb in het verleden ook diverse middeltjes gebruikt Brunox en fetran ofzo .
Ik heb ook vaan moeite met dit soort middelen
Avatar gebruiker
Spaansen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1819
Geregistreerd: 31 dec 2010, 21:25
Woonplaats: Lelystad
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Fosforzuur

Berichtdoor Andyam » 10 nov 2022, 12:45

De zinkprimer zou ik aanbrengen via een spuitbus van Zinga. Valt natuurlijk moeilijk in te schatten, maar hoeveel lagen zou ik dan aanbrengen? Daarboven zou ik dan een 2K epoxy primer aanbrengen en dan een 2K eindlak.
Het onderdeel waar ik nu over spreek is het subframe.
Is de zinkprimer geen probleem voor de 2K epoxy primer om goed te hechten?
Andyam
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
Woonplaats: Deinze
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Fosforzuur

Berichtdoor AutoPeter » 10 nov 2022, 16:55

Hoi,

Bij delicate delen ontroesten is een bad met water met daarin baking soda en gelijkspanning er goed.
Fosforzuur werkt ook maar tast het ijzer ook wat aan, het voordeel van fosforzuur tegenover zoutzuur is dat fosforzuur een beschermende laagje vormt.

Cola is zuur door fosforzuur :)
AutoPeter
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 30 dec 2012, 21:44
Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten