[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
190E 2.0 Terugval toeren bij koppeling intrappen : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 29 maart 2024, 14:10

190E 2.0 Terugval toeren bij koppeling intrappen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

190E 2.0 Terugval toeren bij koppeling intrappen

Berichtdoor BoyAlards » 05 okt 2021, 15:08

Goedemiddag.

Mijn 190E heeft het volgende probleem: wanneer ik het gas loslaat en de koppeling intrap (om de auto in de vrij of in een lagere versnelling te zetten) zakt de motor te ver terug in toeren, tot ong 500 rpm.
Dit duurt dan hooguit 1 of 2 seconden waarna de auto weer netjes gaat lopen.
Ik heb er een beetje mee leren rijden door heel licht de voet op het gas te houden en dan de koppeling intrappen. Doe ik dit niet zakt hij te ver terug en dan voel je hem natuurlijk even goed schudden.

Volgende dingen heb ik al gedaan / vervangen:
- Verdelerkap/rotor verv.
- Bougies verv.
- Stationair regelaar gedemonteerd en schoongemaakt
- Enkele rubber slangen vervangen

De auto loopt verder goed, ook stationair. Koude start is ook goed.

Warme start is soms wat lastiger (start wel maar valt vrijwel meteen uit, daarna is het vaak goed. Of je moet iets gas geven maar dat is natuurlijk niet ideaal ivm kettingspanning). Dit zal wel een accumulator probleem zijn?

Herkent iemand het probleem met te ver terugzakken in toeren?
Kunnen deze problemen met elkaar te maken hebben?
En welke onderdelen zou ik nog meer kunnen controleren (sensoren?)

Ik hoor het graag als iemand tips heeft.
Avatar gebruiker
BoyAlards
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 08 jun 2020, 08:10
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: 190E 2.0 Terugval toeren bij koppeling intrappen

Berichtdoor BoyAlards » 14 jan 2022, 19:55

Het is ff geleden, door drukte niet aan toegekomen. Maar ik heb hem doorgemeten.

Bovenste en onderste pin: 5,2 kOhm
Bovenste en middelste pin met gesloten weegklep: tussen de 500 en 900 Ohm, was nogal lastig om er een constante waarde uit te krijgen
Bovenste en middelste pin met volledig geopende weegklep: rond de 11 kOhm.

Ik las in andere topics dat hij waarschijnlijk versleten of vervuild is met dit soort waarden. Eraf halen om te kijken durfde ik niet aan omdat je hem schijnbaar af moet stellen bij terugplaatsen?

Verder viel mij op dat de plastic kapjes voor de schroeven weg waren, wat mij doet denken dat de LMM er ooit al af is geweest of vervangen.

Ik heb Orion al een pb gestuurd, weet niet of hij ze nog verkoopt. Maar ik denk dat vervangen wel het beste is.
Avatar gebruiker
BoyAlards
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 08 jun 2020, 08:10
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten