Hoi Mannen misschien een beetje verwarrend verhaal, maar de W201 van een vriend van mij loopt dus in een te hoog stationair toerental als de motor warm is.
ik heb geprobeerd een bericht te sturen naar Mr. Orion, maar dat adres bestaat niet meer.
Maar misschien weet een van jullie een antwoord op de onderstaande vraag naar Orin
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoi Orion, vraagje over die LMM, ik heb er jaren geleden een bij je gekocht voor mijn 300 W124, die liep steeds naar een te hoog stationair toeren tal.
Na vervanging van de lmm, en de afregeling volgens jouw methoden liep de W124 en loopt de W124 nog steeds goed.
Mijn vraag,,, een vriend van mij heeft een W201, met de elctronische ontsteking, en met ook zo'n lmm.
Nu heeft hij ook dat de motor als ie warm wordt steeds hoger in de toeren geraakt.
Met mijn ervaring met de lmm van de W124, dacht ik dat hij dat probleem misschien ook in die zelfde lmm moest zoeken, dus ik ben daar is aan gaan meten, ik had nog van die leuke meetsnoertjes die jij ooit in gemaakt had.
Maar tot mijn verbazing meet ik totaal andere waarden op de loper van de potmeter, die lopen wel op tot 10 volt, abseurd gewoon.
Weet jij of die twee lmm metertjes uberhoubt het zellfde zijn?
En of daar dan een geheel andere afregel procedure tegenover staat?
En tenslotte natuurlijk, kan jij de juiste lmm's voor de W201 dan ook leveren?
Dank vast voor je tijd.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dank voor het lezen, en misschien kan jij ons helpen
Groet, Henk Lith