Beste vrienden,
Sinds de aankoop vind ik bij garagemannen hier geen oplossing voor 't volgende euvel.
1. Bij koudstart zijn er 2 tot 3 lange pogingen nodig alvorens de motor met horten wil beginnen lopen. Daarna kiest de motor het stationair toerental "van-de-dag". Dit toerental varieert tussen 600 to 1300 omw/min. Tot aan het punt dat de motor is warmgereden houdt het toerental "van-de-dag" aan.
2. Vervolgens gaat het toerental bij een tussenstop -zoals een verkeerslicht- veelal kiezen voor een ander toerental (meestal lager). Dit nieuwe stationaire toerental houdt hij aan tot als de motor door me wordt stilgelegd.
Stel dat ik de auto voor wat boodschappen stil leg, en pakweg na 30 min. opnieuw zou starten. Wel, dan kiest hij een nieuw toerental "van-de-dag"....
3. Bij een inhaalmaneuver geef ik soms een flinke dot gas : auto gedraagt zich dan "gesmoord" : wil eerste sekonden niet sneller vooruit, om dan plots ervan door te willen vliegen. (ik las hierover de conversatie "teveel brandstof").
Het zou fantastisch zijn mocht ik dit kunnen oplossen, dus alle inbreng wordt gewaardeerd !
Vriendelijke groeten,
Carlo