[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Getroffen door de roestduivel : Carrosserie & Exterieur W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 28 maart 2024, 14:04

Getroffen door de roestduivel

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Getroffen door de roestduivel

Berichtdoor MB190eblauw » 11 nov 2020, 20:37

Hallo,

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Mercedes 190E 1.8 automaat. Afgelopen weekend had ik wat condens in de kofferbak en toen ik een beetje probeerde te achterhalen waar het vandaan kwam schrok ik wel een beetje. Het kofferbak rubber was heel maar toen ik deze weg trok ontdekte ik wat roest. De kunstof bekleding van de achterzijde van de kofferbak boven de achterlichten haalde ik ook even aan de kant en toen zag ik de roest zitten. De roest wil ik uiteraard laten herstellen maar kan iemand mij een tip geven waar ik de oorzaak kan achterhalen? Om dit een beetje te voorkomen in de toekomst.
Bijlagen
E4D4BED8-BD76-46B3-9D2F-1C6F1399C1D8.jpeg
E4D4BED8-BD76-46B3-9D2F-1C6F1399C1D8.jpeg (2.27 MiB) 4045 keer bekeken
MB190eblauw
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 13 sep 2020, 12:43
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Getroffen door de roestduivel

Berichtdoor Theo10 » 12 dec 2020, 21:52

De oorzaak is dat er water in de rubberrand blijft staan. Zelf heb ik daar ook roest maar gelukkig alleen rechts een beetje.
Ga dit herstellen met polyester. Om het voor de toekomst te voorkomen wil ik het kofferrubber verwijderen, schoonmaken en terugzetten met vaseline o.i.d. erin.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten uit Groesbeek, Theo10
Theo10
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 09 okt 2020, 21:00
Woonplaats: Berg en Dal
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Getroffen door de roestduivel

Berichtdoor MB190eblauw » 29 dec 2020, 11:44

Goedemorgen Theo10,

Dank je wel voor het advies, kofferbakrubber is nog geheel in takt, ga de roest laten verwijderen en net zoals een kriksteun opniuw laten lassen. Bij de aankoop zag je hier niks van doordat dit met kunstof is afgedekt. Nu heb ik nog een vraag uit mijn kofferklep komt water waneer ik deze opent heb hier op het forum gelezen dat dan het rubber van het slot vervangen moet worden wil dit wel doen maar kan dat rubber nergens op internet vinden heeft iemand misschien een tip waar ik dit kan bestellen?

Groeten uit Beverwijk, Pascal
MB190eblauw
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 13 sep 2020, 12:43
Woonplaats: Beverwijk
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten