Mij is inderdaad verteld, dat ze in ieder geval 40.000 km mee kunnen, maar mijn vrouw heeft sinds kort de auto nodig voor werk, en in de winter startte hij nogal eens moeilijk, bij een bepaalde temperatuur ( niet-ijskoud) gecombineerd met een hoge luchtvochtigheid, of motregen. In de stromende regen dan weer geen probleem
Of hij startte dan eindelijk wel, maar begon na 100 meter te pruttelen etc., en dreigen met afslaan. Of daadwerkelijk afslaan op bv een rotonde, als je gas minderde.
Na vervanging van rotor en verdelerkap verdween dat als sneeuw voor de zon, dus heb ik me maar vastgehouden aan eens per 2 jaar ( 20.000km ) wisselen.
Hiervoor deed ik het zelfs 1 x per jaar, maar dat bleek dit jaar niet nodig, het waren ditmaal de bougiekabels ( na 100.000 km ).
Hansmercedes heeft mij geleerd, dat als je goed bent voor jouw Benz, dat hij dan ook goed is voor jou
dus heb ik bv ook de stuurbekrachtigingsolie preventief een keer laten spoelen, de automaatbakolie en filter laten verversen etc.
Dan heb ik in ieder geval voor mijn gevoel, mijn best gedaan. En voorkom ik gezeur van mijn vrouw