[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Brandstofdruk meten : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 18 apr 2024, 22:57

Brandstofdruk meten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Brandstofdruk meten

Berichtdoor rvh70 » 29 okt 2019, 21:57

Ik heb wat problemen met mn koude start. Het is ineens opgekomen en ik ben langzaam aan het ontdekken wat er mis kan zijn.
Na het vervangen van:
- bougies
- bougiekabels
- verdelerkap
- verdeelrotor
- injectoren
is er nog steeds iets wat niet zo lekker loopt. Maar met wat remmenreiniger in de luchtinlaatklep kregen we hem aan de praat. Dus: brandstof checken!

Ik heb een drukmeter aangeschaft en de druk direct van de pomp gemeten: zonder druk op de pomp laten lopen (sleutel draaien maar niet starten) gaf 2 bar en daarna nog eens gaf 7+ bar. Naald ging snel omhoog en liep niet omlaag. Daarmee zou ik zeggen dat pomp, filter en accumulator goed zijn, correct?

Daarna de meter aangesloten op de ene uitgang van de drukregelaar (fuel pressure regulator) naast de spinnekop. De uitgang die weer terug gaat naar de spinnekop zelf. Die zou, lijkt mij, een flinke druk op moeten bouwen voordat die pas de andere uitgang naar de tank weer zou gaan gebruiken. Echter gaf deze maar maximaal 1,5 bar aan op de meter.

Nu is mijn vraag: wat zou ik voor druk moeten krijgen op die specifieke uitgang van de regelaar? Ik kan er weinig over vinden op internet namelijk.. Ik gok tegen de 4 bar aangezien daarmee de injectoren opereren, of is dat niet het geval?

Samenvatting: wat is de druk die van de brandstofdrukregelaar moet komen?
rvh70
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 12 maart 2017, 12:11
Woonplaats: Delft
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Brandstofdruk meten

Berichtdoor VmaX » 30 okt 2019, 20:16

Kijk hier eens: post178916.html#p178916
Avatar gebruiker
VmaX
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 4186
Geregistreerd: 26 mei 2011, 20:24
Woonplaats: Zutphen
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten