Sinds een week ben ik de troste bezitter van een 190E 2.0 uit het jaar 1984. Een mooie auto maar wel met wat gebreken, maar ach dat was te merken in de prijs. Er zit wat roest op en de bekleding verdient wat aandacht, maar ik ben een student dus ik heb het helemaal niet zo breed. Daarentegen wil ik wel leren sleutelen aan deze pracht van een auto. Hij rijdt fantastisch en heeft "slechts" 218.000km op de teller staan. Daarentegen ben ik wel de 4de (of meer) eigenaar en is de auto niet geweldig onderhouden. Des te meer een reden om zelf mn handen vuil te gaan maken.
Dat is dus ook een beetje de reden dat ik hier ben. Aangezien ik echt 0 verstand heb van autos, maar het wel wil leren, zal ik hier veel vragen stellen en antwoorden zoeken. Zoals je al hebt gehoord heeft deze bak wat aandacht (en liefde) nodig maar dat is het sowieso waard.
Over mezelf: Ik ben 21 jaar, technische student uit Delft. Ik ga deze auto puur voor mn plezier gebruiken in de weekenden, aangezien ik een studentenOV en een prima fiets heb. Met andere studenten een weekend weg zal daarentegen regelmatig gaan gebeuren.
Ik heb zelf nog geen foto's gemaakt, maar dit zijn de foto's van de dealer:
- WhatsApp Image 2017-03-08 at 14.13.16.jpeg (65.17 KiB) 2265 keer bekeken
- WhatsApp Image 2017-03-08 at 14.13.16 (1).jpeg (69.26 KiB) 2265 keer bekeken
Qua opties is dit een magere uitvoering:
- 4 versnellingen
- automatisch zonnedak
- Geen ABS (voor zover ik weet)
Mijn ultieme doel is om deze auto goed te onderhouden en bovendien in waarde te laten stijgen, dit door roest weg te werken en meerdere onderdelen op te knappen. Hopelijk kunnen jullie me helpen en tips geven!