Jl. woensdag (koele ochtend, hoge luchtvochtigheid) startte de W201 2.0 al heel lastig en liep de motor niet fraai. Na een korte rit en een boodschap doen in de stad wilde ik weer vertrekken. Sleutel omdraaien, startmotor prima, maar aanslaan? ...ho maar.
Bij meerdere pogingen hoorde ik op een gegeven moment een knal vanuit de uitlaat en heb ik het thuisfront gebeld mij even te komen oppikken met de gloednieuwe leasebak (VW Arteon).
's middags na het werk weer terug naar de stad met een gereedschapskist achter in de Arteon. Inmiddels was het mooi weer en had de auto een dag in de zon doorgebracht. En ja hoor: in één keer starten en gelijk strak in de toeren.
Thuis gekomen heb ik even de stroomverdeelkap losgehaald en de contactpunten, alsmede de rotor iets opgeschuurd. Daarna weer teruggeplaatst en wederom startte de auto in een keer goed.
Donderdag voor vertrek naar mijn werk toch nog even de Benz willen starten en ook dit keer ging hij in één keer aan.
De bougies (A-kwaliteit) zijn +/- 3 jaar geleden vervangen en ik schat in dat er sindsdien +/- 15.000 km met de auto is gereden.
Rotor, stroomverdeelkap en bougie-/bobine kabels zijn 6 jaar geleden vernieuwd en sindsdien heeft de auto een kleine 40.000 km gelopen. Geen idee wat het vernieuwingsinterval is van deze onderdelen..
Waar denken de kenners op dit forum aan bij bovenstaand relaas?
Ik ontvang graag goede tips.
Gr
Henri