[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Jeroenmoerman : Even voorstellen Voor W201 en andere C-Klasse

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 20 apr 2024, 04:52

Jeroenmoerman

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Stel hier GEEN technische vragen e.d., daar hebben wij een heel forum voor!!!

Jeroenmoerman

Berichtdoor jeroenmoerman » 09 mei 2018, 11:17

Hallo allemaal,

Na toch al redelijk vaak hier te hebben gekeken werd het tijd om:
- ten eerste jullie allen te bedanken voor het delen van lief en leed en alle waardevolle ervaringen
- ten tweede mijzelf voor te stellen…..

Sinds dat ik mij kan herinneren, en tot grote verbazing van mijn ouders die auto's totaal niet interesseren, ben ik een zeer groot liefhebber van alles met (min) 4 wielen en een motor.

Mercedes is uiteraard een merk met een ongelofelijke historie en geweldige reputatie. Doch was dit een merk waar ik minder mee bezig was omdat het onbereikbaar bleek.

Maar vanwege het overlijden van mijn grootvader alweer 8 jaar geleden, stond er opeens een Mercedes Benz 190E 1.8 Class uit ’93 op de stoep :D .

En zoals velen van jullie hier kunnen beamen, na heel wat jaren “samen te zijn” met de W201, is hij onderdeel van de familie. En dus krijgt hij de laatste tijd de aandacht die hij verdient.
Want, om eerlijk te zijn, is hij een beetje verwaarloosd geweest sinds de komst van een bedrijfswagen.

Gelukkig staat hij in de garage en de laatste paar maanden ben ik actief bezig om kleine dingetjes zelf op te lossen alvorens hij naar de garage gaat voor een zeer groot onderhoud.

Over de wagen:
Het is een W201 1.8 “Class” met registratie van sept 1993. Waarschijnlijk 1 van de latere types.
De auto is nieuw geleverd in Veendam en in 2000 ingeruild bij Van Diest MB in Assen. De 2e eigenaar werd mijn grootvader die zijn ’86-er “taxi beige” W201 1.8 automaat met 408.000 km daarop heeft ingeruild. Dus ik ben de trotse 3e eigenaar van de wagen welke ook al weer wat ervaring heeft: 311.000 km….

Persoonlijk vind ik de latere types de mooiste aangezien deze de sacco bretter hebben. In mijn geval is dat in de zeer bekende kleurcombi: 199 blauschwarz / 7700 altograu.

Wat “Class” als uitvoering precies inhield, geen idee, echter ik ben blij met de el. ramen, hoofdsteunen achterin, armsteun aan de voorstoel, Karo interieur, sportline stuur EN buitentemperatuurmeter ;)

Toen de auto bij ons kwam was die in redelijke staat, doch er moest/moet nog wel het een en ander aan gebeuren. Het lijstje:
- Brandstofpomp is vervangen want hij wou niet meer starten
- Stuurwiel vervangen, aangezien het leder verweerd was
- Dashboard verlichting gerepareerd
- Ventialtieroosters gerepareerd
- Radio gemonteerd + Hirschmann el antenne
- Andere kofferklep gemonteerd, aangezien “iemand in het gezin” tegen een container was gereden op het container park :cry:
- Setje Gülli’s liggen al klaar, maar moeten nog worden gemonteerd
- Snelheidsmeter werkt niet, maar kilometer en dagteller wel, dus nog wat werk aan (tellerkabel is al vernieuwd)
- Ruitenwisserarm is vervaagd, dus keertje demonteren en spuiten
- Nieuwe buitenspiegel aan de bestuurderskant nodig, want mijn opa heeft met zijn grove handen het hendeltje afgebroken
- En uiteraard is de bestuurdersstoel beschadigd en ben ik op zoek naar een mogelijkheid om dei te vervangen of te repareren

Voor de rest is die top :) .

In bijlage wat foto's van de auto in zijn huidige minder mooie toestand, maar hij wordt beter en beter!

Mvg,

Jeroen
Bijlagen
file1-1.jpeg
Met kapotte brandstofpomp....
file1-1.jpeg (2.7 MiB) 942 keer bekeken
file3-1.jpeg
Weer thuis
file3-1.jpeg (1.99 MiB) 942 keer bekeken
IMG_5987.JPG
Gulli
IMG_5987.JPG (2.2 MiB) 942 keer bekeken
Avatar gebruiker
jeroenmoerman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 mei 2018, 05:31
Woonplaats: Brussel
Roepnaam:
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1993
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: Jeroenmoerman

Berichtdoor Bram Jansen » 09 mei 2018, 22:26

Welkom hier Jeroen.
Bram Jansen
 


Re: Jeroenmoerman

Berichtdoor FerryB » 10 mei 2018, 18:30

Hallo Jeroen,

Welkomop het forum en veel leesplezier .
Groet, Ferry.
Avatar gebruiker
FerryB
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1447
Geregistreerd: 22 sep 2011, 23:11
Woonplaats: Zevenaar
Roepnaam:
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Even voorstellen Voor W201 en andere C-Klasse

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron