Het is nu 01 mei 2025, 09:32
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door Olieboot » 15 jan 2018, 18:42
in het oneindige rommelen met de auto ben ik weer wat tegen gekomen
er komt uit mn carterontlucting best wat olie gespoten
heb 3 weken terug mn luchtfliter van binnen schoongemaakt
en gisteren zat het hele filterhuis weer onder de olie van binnen
de hoeveelheid is genoeg om het luchtfilter goed vol te krijgen
het loopt dus ook het injectie systeem weer in
heeft iemand enig idee hoe en wat ik er aan kan doen?
het motorblok is een tijdje terug open geweest en alles zag er heel netjes uit van binnen
(alles voorzien van nieuwe pakkingen)
de motor loopt verder wel goed alleen zoveel olie in de inlaat kan nooit goed zijn volgens mij
betreft een 2.0 injectie uit 1986 met automaat vergat ik er bij te zetten
-
Olieboot
- Senior Boarder

-
- Berichten: 68
- Geregistreerd: 20 apr 2017, 06:49
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Rojo124 » 15 jan 2018, 19:52
Veel korte ritjes ?....deze auto's zijn gemaakt om te rijden...liefst zo lang mogelijk (snelweg) niet om stil te staan !!
geef hem maar eens flink op z'n donder dan wordt het vanzelf weer schoon als het goed is.
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
-

Rojo124
- Gold Boarder

-
- Berichten: 293
- Geregistreerd: 06 dec 2011, 20:08
- Woonplaats: Rotterdam
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door Olieboot » 16 jan 2018, 11:35
@Rojo123;
ik gebruik m goed qua kilometers hij word regelmatig voor langere tijd met warme motor gereden
ik zit pal aan de duitse grens dus af en toe mag hij ff laten zien wat hij kan
@RD500SEC;
compressiemeting heb ik niet (kan de garage s vragen of ze dat gedaan hebben)
wat jij omschrijft met die slangetjes zal ik van het weekend eens naar kijken
(gewoon alle slangetjes op de kop dus een loshalen en schoonblazen)
olieverbruik valt mee halve liter per 3 a 4000 kilometer
-
Olieboot
- Senior Boarder

-
- Berichten: 68
- Geregistreerd: 20 apr 2017, 06:49
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Olieboot » 22 jan 2018, 21:24
starten zonder gas geven gaat gewoon weer
koppakking etc is vervangen + nieuwe vloeistoffen
cilinder wanden zagen er als nieuw uit geen spoortje slijtage
ook zitten er sinds kort nieuwe bougies + kabels in
nieuwe distributie etc
dat heb ik in een keer laten doen
dat is gelukkig weer over
-
Olieboot
- Senior Boarder

-
- Berichten: 68
- Geregistreerd: 20 apr 2017, 06:49
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Olieboot » 24 feb 2018, 19:41
heb gisteren de leiding boven de kop losgemaakt en doorgeblazen
zat in een koppelstuk een heel klein gaatje verstopt
alles schoongemaakt en injectie cleaner in de tank gegooid hij loopt nu al beter
over een week maak ik t weer open om t kijken of er weer olie in zit en dan evt verder zoeken
-
Olieboot
- Senior Boarder

-
- Berichten: 68
- Geregistreerd: 20 apr 2017, 06:49
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Olieboot » 24 feb 2018, 20:32
anders ik wel, had voor t eerst in een maand weer een keer prive tijd
hij houd al wel minder in (zoveel mogelijk olie weggepoetst overal) dus de verbranding is weer een stuk zuiverder,
maar dr zal vast hier en daar nog zat in t systeem zitten en dat zal wel een week of zo nodig hebben
-
Olieboot
- Senior Boarder

-
- Berichten: 68
- Geregistreerd: 20 apr 2017, 06:49
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten