door RD500SEC » 03 jan 2018, 21:40
Begrijp ik het goed dat je op een auto uit 1983 een gewone wisser hebt vervangen voor een wisser die uitschuift en de hoeken van het raam wist?
Dat kan verklaren waarom er een sprong in zit.
Bij de overgang naar de “hubwischer” heeft Mercedes de auto aangepast, zodat de wisser ruimte heeft om te bewegen.
Het raamframe en het raam zijn aangepast, er is een hap uitgehaald aan de onderkant, de motorkap laat meer ruimte vrij naar het raam, zodat de bult onderaan de wisser ruimte heeft.
Als je de ruitenwisser uit zet, wordt de motor kort gesloten, hierdoor gaat hij terug naar de ruststand.
De draad die voor het kortsluiten zorgt, zal onderbroken zijn als de wisser op elke willekeurige stand blijft staan. Dat kan in de schaklaar zitten, maar ook in de draad die naar de wissermotor gaat.
Had je met de originele wisser dit probleem niet, zou ik het in de (bedrading van) de nieuwe motor zoeken.
Met vriendelijke groet, Richard