[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Kabels handrem : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 20 apr 2024, 16:08

Kabels handrem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Kabels handrem

Berichtdoor Andyam » 16 dec 2017, 21:22

Op mijn 190D kan ik met de handrem het rechterachterwiel niet meer vastzetten.
Op het linkerwiel heb ik wel nog enige handremkracht.
Bij inspectie onder de wagen merk ik dat de remkabel die naar het rechterwiel gaat veel langer is dan de linkerkabel, wellicht uitgerokken.
Ik wil nu een nieuwe remkabel rechtsachter monteren. Ik begrijp wel niet hoe je de kabel vastmaakt aan de zijde van de remschoenen. Dit lijkt een asje die in het oog van het uiteinde van de remkabel zit. Ik zie niet in hoe je hier bij kan voor demontage en montage.
Heeft hier iemand ervaring mee, hoe je de achterremkabels kan monteren?

Alvast bedankt.
Andyam
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 11 okt 2009, 17:05
Woonplaats: Deinze
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Kabels handrem

Berichtdoor WJ15129 » 17 dec 2017, 12:12

Als je het spreidmechaniek een stukje naar buiten trekt, kun je deze helemaal open klappen. Dan komt het busje wat in het oog van de kabel zit vrij en kun je die eruit tikken. Eerst de remschoenen demonteren.
Als het mechaniek niet naar buiten wil zal de kabel vastgeroest zitten in de buitenkabel, dan moet je geweld gebruiken of de buitenkabel doorzagen zo dicht mogelijk bij het wiel, er komt toch een nieuwe op.
Het mechaniek zal ook niet zomaar open willen klappen door de roest, dan gewoon ruim WD40 erop en met twee tangen net zolang heen en weer wiebelen totdat hij weer soepel draait.
Veel succes.
Groeten Willem uit Lelystad
WJ15129
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 337
Geregistreerd: 29 dec 2011, 17:18
Woonplaats: Lelystad
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten