door leeuw123 » 17 okt 2017, 11:43
Onlangs heb ik de linker fuseekogel en spoorstang laten vervangen (rechts was al eerder eens vervangen). Toen ik de auto ophaalde, stond hij erg hoog op z'n voorpoten en de wielen stonden er scheef onder. Volgens de monteur een kwestie van goed uitlijnen. Na het uitlijnen was het inderdaad beter, maar naar verloop van tijd kwam de auto weer steeds hoger te staan. Ook begon het in de voortrein weer te kraken, alsof de fuseekogel opnieuw kapot was. Toen ik afgelopen weekend vier nieuwe banden monteerde (1 inch groter op origineel licht metaal), was het helemaal weer mis. Ook stond het stuur in één keer scheef. De uitlijner zegt dat het geen zin heeft om opnieuw uit te lijnen, omdat de auto aan de voorkant te hoog staat en er iets anders aan de hand is. Bij Mercedes gecheckt of er de goede veren onder zitten. Dat is het geval. Volgens de monteur ligt het nu aan versleten voorste schokbrekers (achter al eens vervangen). Ik denk meer dat de draagarm niet goed teruggezet is of dat de veren er verkeerd onder zitten. Het vreemde is dat als ik een stukje naar achteren rijdt, staat 'ie recht, trek ik vervolgens weer op, dan gaat 'ie weer omhoog staan. Bij scherp insturen stuurt hij het laatste stukje vanzelf. En, waarschijnlijk omdat er te weinig druk op de voorwielen staat, stuitert hij over richels en hobbels. Heeft schokbrekers vervangen zin of is het toch iets anders??