Het is nu 01 mei 2025, 18:49
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
door minesh68 » 04 sep 2017, 12:52
Ben in het bezit van een 190E 2.6 uit 1990. Er staat 345644 km op de teller. Recentelijk is er na een lange en snelle rit een probleem ontstaan waarbij de zesde cilinder niet meer goed functioneerde. Uiteindelijk is de injector+afdichtingsubber voor deze cillnder vervangen.
Tijdens het warmdraaien van de motor voor een proefrit heeft de krukas poelie het begeven. Nu wordt mij verteld dat ten eerste dit onderdeel moeilijk te krijgen is en dat de hele voorzijde uitgebouwd dient te worden om bij de poelie te komen.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het 't nog waard om deze kosten aan de auto te besteden ?
met vriendelijke groet,
Minesh
-
minesh68
- Fresh Boarder

-
- Berichten: 4
- Geregistreerd: 04 sep 2017, 12:39
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
door HansMercedes » 10 sep 2017, 13:16
Als de auto nog in nette staat is en lekker rijd zou ik het zeker doen . je moet wel; even de radiateur uitbouwen om er goed bij te kunnen . Mooiste zou zijn ergens in een werkplaats omdat de centrale bout wel eens erg vast kan zitten en dan kan je het beste een zware slagmoer sleutel gebruiken om deze los te krijgen .verder is het geen moeilijke klus om te doen en vervang dan ook gelijk de krukas kering . bij het terugplaatsen goed op de spie letten want die wil er wel eens tussen uitschuiven . succes grt hans
-

HansMercedes
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4581
- Geregistreerd: 03 sep 2009, 21:07
- Woonplaats: Beverwijk
- Roepnaam:
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen:
Keer terug naar Techniek W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten