Na al heel veel vragen over hoe je nou je velgen goed schoon kan krijgen, zonder deze te beschadigen of dof te maken, vond ik het tijd dat er een topic over moest gestart worden, en niet alleen over het reinigen van de velgen, maar ook op andere moeilijke plekken zoals de motorruimte, kleine ruimte's in het interieur, etc!
veel mensen gebruiken aggresieve middelen, wat natuurlijk resulteert in een schoon resultaat, maar na enkele herhalingen het oppervlakte dof of beschadigt raakt.
Ik ben in de 190 gestapt en naar de Mercedes-Benz dealer gegaan, en heb daar het volgende gekocht:

Had er weinig vertrouwen in, zeker omdat er een typisch borsteltje bij zat, die zie je hier:

Het werkt echt heel erg simpel, de velgen inspuiten en even 2 minuutjes laten intrekken, zorg er wel voor dat je het niet pal in de zon doet, zodat het spul opdroogt, dit is vooral niet de bedoeling!

Kun je tijdens het intrekken mooi een gele praxis emmer vullen met een beetje water!

en vervolgens met het borsteltje wat je erbij krijgt, het spul eraf halen, houd je borsteltje een beetje vochtig, en zie hier het verschil:

En dit is dan het resultaat, het is echt heel erg simpel! makkelijk kan gewoon niet, Dit is als je net zoals ik weinig vrije tijd hebt ideaal om toch met schone velgen rond te rijden!